The rapid development of activities
over the last 15-20 years has contributed to the development of destinations
both economically and socially. This development will continue in the future.
The reason for this is that the style and size of the events continue to
improve each year. The festival tourism which is the basis of the research is
also one of the most important parts of the event tourism. The festival tourism
which is a common point of tourism and activity concept, increases the interest
of tourism by providing competitive advantage compared to other destinations,
extending tourism season and spreading it in tourism seasons. Festivals
contribute to increasing the number of tourists in the destination, promoting
destinations and becoming a brand, and creating value for the destination. For
this purpose, the effect of Alaçatı Herb Festival on being a brand of Alaçatı
Destination was investigated and the operators working in the region were
interviewed and tried to measure their perceptions. Some suggestions are
proposed to contribute the festival to be more effective by evaluating the
perceptions of the Alaçatı Herb Festival.
Etkinliklerin son 15-20 yıldır
hızlı gelişimi destinasyonların hem ekonomik hem de sosyal olarak gelişmesine
katkıda bulunmuştur. Bu gelişim gelecekte de devam edecektir. Bunun nedeni,
etkinliklerin çeşidinin ve boyutunun her yıl gelişerek devam etmesidir.
Araştırmanın temeli olan festival turizmi etkinlik turizminin en önemli yapı
taşlarından bir tanesidir. Turizm ve etkinlik kavramının kesiştiği bir noktada
bulunan festival turizmi, diğer destinasyonlara göre rekabet avantajı
sağlaması, turizm sezonunu uzatması ve mevsimlere yayması gibi üstünlükleri ile
turizme olan ilgiyi arttırmaktadır. Festivaller, gerçekleştirildiği
destinasyondaki turist sayısını arttırmakta, destinasyon tanıtımında, bir marka
olmasında katkıda bulunmakta ve destinasyon için değer yaratmaktadır. Bu
bağlamda araştırmada Alaçatı Ot Festivali’nin, Alaçatı destinasyonunun bir
marka olmasındaki etkisi incelenmiş, bölgede hizmet veren işletmelerle
görüşülmüş ve algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Alaçatı Ot Festivaline ilişkin
algılar değerlendirilerek festivalin daha etkin gerçekleştirilmesi için bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Original Scientific Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |