Bölüm ve mesleki
tercih bireylerin hayatlarında en önemli kararların başında gelmektedir. Bu
önemli kararın, profesyonel kariyerleri ve kaliteli bir yaşam için doğrudan ve
önemli etkileri bulunmaktadır. Dolayısıyla öğrenciler birçok farklı faktöre
göre alanında uzmanlaşmak adına üniversite ve bölüm tercihi yapmaktadırlar. Bu
doğrultuda yapılan bu çalışmada, turizm işletmeciliği lisans öğrencilerinin
turizm bölümünü seçmelerinin altında yatan faktörleri ortaya koyabilmeyi
amaçlamaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği
kullanılarak 261 kişiden veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilen SPSS
programı vasıtasıyla analize tabi tutularak sırasıyla frekans, bağımsız grup t
testi, tek yönlü varyans analizi ve post-hoc analiz tekniklerinden
yararlanılmıştır. İstatistiki analiz sonuçlarına göre öğrencilerin turizm
işletmeciliği bölümünü tercih etmelerindeki en önemli 3 motivasyon aracının,
ülkenin turizm alanında hızlı bir gelişim göstermesi, sektörün çok fazla
kişiyle iletişim kurma imkanı sunması ve yabancı uyruklu kişilerle kolayca
iletişim kurabilme isteği olarak tespit edilmiştir. Ayrıca bölüm tercihine
yönelik bazı ifadelerde demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıklar
meydana geldiği de tespit edilmiştir.
Choise of major
and professional preference is one of the most important decisions in the lives
of individuals. This important decision has direct and significant implications
for professional careers and a quality life. Therefore, students choose
university and department according to many different factors. In this study,
the aim of this study is to reveal the factors underlying the selection of
tourism department by tourism management undergraduate students. In this study,
data were obtained from 261 student using quantitative research methods. Frequency,
independent group t test, one-way analysis of variance and post-hoc analysis
techniques were used for analysis by SPSS. According to the results of
statistical analysis, the three most important motivation tools for students to
choose tourism management department are the rapid development of the country
in the field of tourism, the ability of the sector to communicate with many
people and the desire to communicate easily with foreign nationals. In
addition, it has been determined that some expressions related to departmental
preference create meaningful differences according to demographic variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Original Scientific Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | September 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |