The positive food safety perception created by
food and beverage businesses in the eyes of consumers are extremely important
for enterprises to succeed in intense competition. In this context, determining
the factors affecting food safety perceptions of food and beverage business
customers in İzmir have been the main purpose of this study. As a result of the
analyzes, it was determined that the factors affecting food safety
perceptions of the customers were gathered under two dimensions as “Food
Factor” and “Business and Employee Factor”. Furthermore, the most important
factors affecting the customer's perceptions of food safety under these two
dimensions were the quality of the products served and the cleanliness of the
tables and chairs of the restaurant.
Yiyecek içecek işletmelerinin tüketicilerin gözünde oluşturdukları olumlu gıda güvenliği algısı, işletmelerin yoğun rekabet ortamında başarılı olabilmesi için son derece önemlidir. Bu bağlamda İzmir’de yiyecek içecek işletmesi müşterilerinin gıda güvenliği algılarına etki eden faktörlerin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını olmuştur. Yapılan analizler sonucunda, müşterilerinin gıda güvenliği algılarına etki eden faktörlerin “Yiyecek Faktörü” ve “İşletme ve Çalışan Faktörü” olarak iki boyut altında toplandığı belirlenmiştir. Ayrıca bu iki boyut altında müşterilerin gıda güvenliği algılarını etkiyen en önemli faktörlerin, servis edilen ürünlerin kalitesi ile restoranın masa ve sandalyelerinin temizliği olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Original Scientific Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | November 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |