Seyahatlerin birçoğu “gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler”, “akraba ve arkadaş ziyareti” ve “alışveriş” amacıyla gerçekleşmektedir. Bunlar içerisinde akraba ve arkadaş ziyareti Türkiye’de öne çıkan turizm hareketlerindendir. Fakat ziyaretçilerin turistik ürünleri tüketmediğine yönelik düşünceler bu konunun göz ardı edilmesine sebep olmaktadır. Halbuki bu seyahatlerde doğrudan turistik ürünler kullanılmasa da dolaylı açıdan kullanılabilmektedir. Bu kapsamda çift taraflı (turistler ve ağırlayıcılar) bir etkileşimin gerçekleştiği seyahatlerde bu araştırmada ağırlayıcıların görüşlerine yer verilmiştir. Bayburt ilinde gerçekleştirilmiş olan bu çalışmanın sonuçlarına göre ağırlayıcılara özellikle Marmara, Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerinden ziyaretçilerin geldiği görülmüştür. Avrupa ülkelerinden gelen misafirler de dikkat çekmektedir. Daha çok akrabaları misafir eden ağırlayıcılar ziyaretçilerini büyük oranda kendi evinde misafir ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca arkadaş ve akraba ziyareti kapsamında ziyaretçilerin günlük harcamaları azımsanmayacak derecededir. Bu yüzden önemli bir pazar olan akraba ve arkadaş ziyaretlerine dikkatlerin çekilmesi önemli bir husustur.
Many of the trips are for the purposes of "travel, entertainment, sports and cultural activities", "visiting relatives and friends" and "shopping". They move in with friends and relatives visit one of the highlights of tourism in Turkey. However, thoughts that visitors do not consume touristic products cause this issue to be ignored. However, although touristic products are not used in these travels, they can be used indirectly. In this context, it is a necessity to consult the views of the hosts during the visits of friends and relatives, which take place as a bilateral interaction (tourists and hosts). According to the results of this study conducted in the province of Bayburt, it was observed that visitors from especially Marmara, Black Sea and Eastern Anatolia regions came to the entertainers. Guests from European countries also attract attention. It was determined that the hosts, who mostly host relatives, mostly hosted their visitors in their own home. In addition, daily spending of the visitors within the scope of visiting friends and relatives is considerable. Therefore, it is an important issue to draw attention to visiting relatives and friends, which is an important market.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Original Scientific Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | September 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |