It is very difficult for public hospital employees and managers to achieve sustainable performance despite a very heavy workload and working in such difficult conditions. Since the effect of communication with each other is of great importance in order for hospital employees and managers to meet their expectations, achieve success and achieve sustainable performance, this study is based on the examination of communication with a specific sample. The main purpose of this study is to show the effect of communication between managers and employees on the performance of the hospital. Here, the Likert scale is used when considering the performance-communication relationship. In addition, analytical findings are supported by regression analysis results. The data were obtained by face-to-face interviews with a total of 313 people in three public hospitals located within the borders of Istanbul. When the hospitals that are the subject of the research are analyzed comparatively, it is seen that the managers and employees of all three hospitals care about the principle of honesty; it is understood that they adopt the perception that the communication phenomenon will further improve the hospital performance. The standardized result of the study according to the Likert scale can be briefly listed as follows: It is possible to say that there is no discrimination in hospitals, that communication will improve hospital performance even more, and that the phenomenon of stress is seen as a problem for both managers and employees.
Hospital Performance Public Administration Communication Performance Likert Scale
Kamu hastanesi çalışanlarının ve yöneticilerinin oldukça yoğun bir iş yüküne ve bir o kadar da zor koşullarda çalışmaları sürdürülebilir performansa ulaşmalarını olanaksız hale getirmektedir. Hastane çalışanlarının ve yöneticilerinin beklentilerini karşılayabilmeleri, başarıya ulaşabilmeleri ve sürdürülebilir performansa ulaşabilmeleri için birbirleri ile iletişimin etkisi büyük önem taşıdığı için bu çalışmada da belli bir örneklemden hareketle iletişim konusunun incelenmesi esas alınmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı da yöneticiler ve çalışanlar arasındaki iletişimin hastanenin performansına etkisini göstermektir. Burada performans-iletişim ilişkisi ele alınırken Likert ölçeğinden yararlanılmaktadır. Ayrıca analitik bulgular regresyon analizi sonuçları ile desteklenmektedir. Veriler İstanbul sınırları içinde yer alan üç kamu hastanesinde toplam 313 kişiyle anket yöntemiyle, yüz yüze görüşerek elde edilmiştir. Araştırmaya konu olan hastaneler karşılaştırmalı olarak analiz edildiğinde her üç hastanenin yönetici ve çalışanlarının dürüstlük ilkesini önemsediği; yine iletişim olgusunun hastane performansını daha da iyileştireceği algısını benimsedikleri anlaşılmaktadır. Çalışmanın Likert ölçeğine göre standardize edilmiş sonuçları kısaca şu şekilde sıralanabilir: Burada hastanelerde ayrımcılığa yer verilmediğini, iletişim olgusunun hastane performansını daha da iyileştireceğini, stres olgusunun ise hem yöneticiler hem de çalışanlar açısından bir sorun olarak görüldüğünü söylemek mümkündür.
Hastane Performansı Kamusal Yönetim İletişim Performansı Likert Ölçeği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 39 Sayı: 2 |
İzmir İktisat Dergisi
TR-DİZİN, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory, EconLit, Harvard Hollis, Google Scholar, OAJI, SOBIAD, CiteFactor, OJOP, Araştırmax, WordCat, OpenAIRE, Base, IAD, Academindex
tarafından taranmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ije/contacts
İZMİR İKTİSAT DERGİSİ 2022 yılı 37. cilt 1. sayı ile birlikte sadece elektronik olarak yayınlanmaya başlamıştır.