Bu araştırmanın amacı, farklı okul öncesi eğitim kurumlarının anasınıflarından gelerek farklı ilköğretim okullarının 1. sınıflarına devam etmekte olan öğrencilerin, anasınıfı ve ilköğretim 1. sınıftaki öğretmenlerine ilişkin düşüncelerinde eğitim-öğretim yılı başı ve sonu arasında meydana gelen değişimleri incelemektir. Nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmamızın çalışma grubunu 2008-2009 eğitim-öğretim yılında üç farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 27 ilköğretim 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmamızda öncelikle öğrencilerin okul türüne göre düşüncelerindeki değişim araştırıldığından çalışma grubumuz için M.E.B. ilköğretim okulunun anasınıfından gelip aynı okulun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci; özel ilköğretim okulunun anasınıfından gelip aynı okulun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci ve M.E.B.’na bağlı bağımsız anaokulunun anasınıfından gelip M.E.B. ilköğretim okulunun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış soru formlarıyla, görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda öğrencilerin okul türlerine göre yedi ay arayla verdikleri yanıtlar arasında farklılık veya benzerliklerin olup olmadığı araştırılarak çalışmamızın bir başka amacı olan zaman içinde görülen değişimler kaydedilmiştir. Araştırmamız sonucunda, tüm okul çeşitlerindeki öğrencilerin ilk görüşmelerde öğretmenleriyle okuma-yazma etkinlikleri yapmaktan hoşlandıklarını belirtmiş olmalarına karşın ikinci görüşmelerde bunun yerine öğretmenleriyle ders çalışma ve sınav olmayı tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin neredeyse tamamı anasınıfı yaşantılarını çok iyi hatırlamış ve özellikle öğretmenleriyle birlikte oyun oynatmaya ve kurdukları sıcak iletişime olan özlemlerini dile getirmişlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 3 |