Bu çalışma; öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarının okul ve sınıf düzeylerine göre nasıl değiştiğini ve öğrenci ile öğretmen algısına göre matematik tutumunu etkileyen faktörleri tespit etmek için yapılmıştır. Araştırma, ilköğretim okullarının 3. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenim gören 367 erkek, 331 kız olmak üzere toplam 698 öğrenci ve bu okullarda görev yapan 6 matematik öğretmeniyle yapılmıştır. Çalışmanın verileri, Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) ve yarı-yapılandırılmış mülakat olmak üzere iki araçla toplanmıştır. Edilen veriler hem istatistiksel hem de betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; okullara göre öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarında anlamlı bir farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 3, 4 ve 5. sınıflarından oluşan ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin matematiğe karşı tutumlarının 6, 7 ve 8. sınıflarından oluşan ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarından anlamlı olarak daha olumludur. Buna rağmen 3, 4 ve 5. sınıf ve benzer olarak 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin tutumlarının kendi aralarında anlamlı olarak farklılaşmadığı belirlenmiştir. Son olarak, öğrenci ve öğretmen algılarına göre, matematiğe karşı tutumu etkileyen faktörler; öğretmen, arkadaş, kişisel özellikler, aile, matematik konuları, başarı, matematiğin zorluk ve önem algısıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 3 |