BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination of the Attitudes of Students Enrolled from the 3rd to 8th Year towards Mathematics

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 103 - 121, 01.09.2010

Öz

Kaynakça

  • Aiken, L. R. (1970). Attitudes towards mathematics. Review of Educational Research, 40(4), 551-596.
  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akgün, L. (2002). Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme faktörleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Akman, B. (2002). Okul öncesi dönemde matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 244-248.
  • Aksu, M. (1985). Ortaöğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Ankara: T.E.D.Yayınevi Öğretim Dizisi, No:3,Yorum-Basın Ltd. Şti.
  • Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2008). Bilgisayar cebir sistemlerinin matematiğe yönelik tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13-26.
  • Alkan, H., Bukova Güzel, E. ve Elçi, A. N. (2004, Temmuz). Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında matematik öğretmenlerinin üstlendiği rollerin belirlenmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Altun, M. (1995). İlkokul 3., 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışları üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Trabzon: Derya Kitabevi.
  • Baroody, A. J. (1987). Children's mathematical thinking; A developmental framework for preschool, primary, and special education teachers. New York: Teachers College, Columbia University.
  • Başar, M., Ünal, M. ve Yalçın, M. (2002, Eylül). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik
  • korkusunun nedenleri. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Yerleştirme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının nedenleri ve azaltılması için önerileri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-144.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği. F. Ü. Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17 (2), 442-448.
  • Bloom, B. J. (1998). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education. Boston: Allyn and Bacon.
  • Bulut, S., Yetkin, İ. E. ve Sazak, S. (2002). Matematik öğretmen adaylarının olasılık başarısı, olasılık ve matematiğe yönelik tutumlarının cinsiyete göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 21-28.
  • Cai,J., Mayer.J.C. & Wong.N. (1997). Parental Roles in Student’s Learning of Mathematics. Annual Meeting of American Educational Research Association.2-21. Retrieved October 19, 2009, from http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/recordDetail?accno=ED412087.
  • Dane, A., Doğar, Ç. & Balkı, N. (2004). İlköğretim 7. sınıf matematik ders kitaplarının değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-18.
  • Dursun, Ş. Ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler. Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekizoğlu, N. ve Tezer, M. (2007). The relationship between the attitudes towards mathematics
  • and the success marks of primary school students. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(2), 43- 57.
  • Ersoy Y. (2003) Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online 2 (1), 18-27.
  • Gür, H. & Seyhan, G. (2006). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik öğretiminde aktif öğrenmenin öğrenci başarısı üzerine etkisi. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 17-27.
  • Güven, Y. (2001). İlköğretimde (4-5) öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili olarak görüşlerine ve kendini yeterli görme düzeyine ilişkin bir ön çalişma. S.D.Ü. Burdur Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 102-112.
  • Harman, A. ve Akın, M. F. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin matematik dersinin öğretim şekli üzerine bir değerlendirme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 124-130.
  • Kabaca, T. & Erdoğan, Y. (2007). Fen bilimleri, bilgisayar ve matematik eğitimi alanlarindaki tez çalişmalarinin istatistiksel açidan incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 54-63.
  • Kaban, İ. (2006). MEB 2004 eğitim programı çerçevesinde ilköğretim I. kademede okutulan matematik kitaplarında yapılan değişikliklerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeye katkısı üzerine. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kandemir, M. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının temel matematik dersine ilşkin tutumları ve kavram öğrenim düzeyleri. Erzincan Eðitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13-32.
  • Kennedy, L. M. & Tipps, S. (1991). Guiding children’s learning of mathematics. Belmont, California: Wadsworth Publishing Company.
  • Koca Özgün, S. A. & Şen, A.İ. (2006). Orta öğretim öğrencilerinin matematik ve fen derslerine yönelik tuutmlarının nedenleri. Eurasian Journal of Educational Research, 23, 137-147.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry. London: Pearson (Sixth Edition).
  • MEB, (2005). İlköğretim okulu matematik dersi 6–8 sınıflar öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığ: Ankara.
  • Melancon, J. G., Thompson, B. & Becnel, S. (1993). How elementary school student think about mathematics. Annual Meeting of the Southwest Educational Research Association, 2-18.
  • Moralı, S., Köroğlu, H. ve Çelik, A. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24(1),161-175.
  • Nazlıçiçek, N., & Erktin, E. (2002). İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 860-865.
  • Peker, M.& Mirasyedioğlu, Ş. (2007). Pre-service elementary school teachers’ learning styles and attitudes towards mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 21-26.
  • Reyes, L. H. (1984). Affective Variables and Mathematics Education. The Elementary School Journal, 84(5), 558-581.
  • Samuelsson, J. & Granström, K. (2007). Important prerequisites for students’ mathematical achievement. Journal of Theory and Practice in Education, 3(2), 150–170.
  • Serin, O. (2004, Temmuz). Öğretmen adaylarının problem çözme becerisi ve fene yönelik tutum ile başarıları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Telese, J.A. (1997, January). Hispanic Students’ Attitudes Toward Mathematics And Their Classroom. Annual Meeting of the Southwest Educational Research Association. 2-37. Retrieved June 19, 2009, from http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/recordDetail?accno=ED407256.
  • Turanlı, N., Keçeli, V. ve Türker, N. K. (2007). Ortaöğretim ikinci sınıf öğrencilerinin karmaşık sayılara yönelik tutumları ile karmaşık sayılar konusundaki kavram yanılgıları ve ortak hataları. BAÜ FBE Dergisi, 9(2), 135-149.
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-149.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimle Dergisi, 19, 129-148.
  • Weissglass, J. (2002). Inequity in mathematics education: Questions for educators. The Mathematics Educator, 12(2), 34-39.
  • Yenilmez, K ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematikteki hazırbulunuşluk düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
  • Yenilmez, K. & Can, S. (2006) Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 47-59.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilikşi üzerine bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yıldırım, K. (2006). Çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki erişilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 301-315.
  • Yıldız, S. (2006). Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

3. Sınıftan 8. Sınıfa Kadar Öğrenim Gören Öğrencilerin Matematiğe Karşı Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 103 - 121, 01.09.2010

Öz

Bu çalışma; öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarının okul ve sınıf düzeylerine göre nasıl değiştiğini ve öğrenci ile öğretmen algısına göre matematik tutumunu etkileyen faktörleri tespit etmek için yapılmıştır. Araştırma, ilköğretim okullarının 3. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenim gören 367 erkek, 331 kız olmak üzere toplam 698 öğrenci ve bu okullarda görev yapan 6 matematik öğretmeniyle yapılmıştır. Çalışmanın verileri, Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) ve yarı-yapılandırılmış mülakat olmak üzere iki araçla toplanmıştır. Edilen veriler hem istatistiksel hem de betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; okullara göre öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarında anlamlı bir farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 3, 4 ve 5. sınıflarından oluşan ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin matematiğe karşı tutumlarının 6, 7 ve 8. sınıflarından oluşan ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarından anlamlı olarak daha olumludur. Buna rağmen 3, 4 ve 5. sınıf ve benzer olarak 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin tutumlarının kendi aralarında anlamlı olarak farklılaşmadığı belirlenmiştir. Son olarak, öğrenci ve öğretmen algılarına göre, matematiğe karşı tutumu etkileyen faktörler; öğretmen, arkadaş, kişisel özellikler, aile, matematik konuları, başarı, matematiğin zorluk ve önem algısıdır

Kaynakça

  • Aiken, L. R. (1970). Attitudes towards mathematics. Review of Educational Research, 40(4), 551-596.
  • Akdemir, Ö. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akgün, L. (2002). Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme faktörleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Akman, B. (2002). Okul öncesi dönemde matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 244-248.
  • Aksu, M. (1985). Ortaöğretim kurumlarında matematik öğretimi ve sorunları. Ankara: T.E.D.Yayınevi Öğretim Dizisi, No:3,Yorum-Basın Ltd. Şti.
  • Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2008). Bilgisayar cebir sistemlerinin matematiğe yönelik tutuma etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 13-26.
  • Alkan, H., Bukova Güzel, E. ve Elçi, A. N. (2004, Temmuz). Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarında matematik öğretmenlerinin üstlendiği rollerin belirlenmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Altun, M. (1995). İlkokul 3., 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışları üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Trabzon: Derya Kitabevi.
  • Baroody, A. J. (1987). Children's mathematical thinking; A developmental framework for preschool, primary, and special education teachers. New York: Teachers College, Columbia University.
  • Başar, M., Ünal, M. ve Yalçın, M. (2002, Eylül). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik
  • korkusunun nedenleri. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Yerleştirme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının nedenleri ve azaltılması için önerileri (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-144.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği. F. Ü. Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17 (2), 442-448.
  • Bloom, B. J. (1998). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education. Boston: Allyn and Bacon.
  • Bulut, S., Yetkin, İ. E. ve Sazak, S. (2002). Matematik öğretmen adaylarının olasılık başarısı, olasılık ve matematiğe yönelik tutumlarının cinsiyete göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 21-28.
  • Cai,J., Mayer.J.C. & Wong.N. (1997). Parental Roles in Student’s Learning of Mathematics. Annual Meeting of American Educational Research Association.2-21. Retrieved October 19, 2009, from http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/recordDetail?accno=ED412087.
  • Dane, A., Doğar, Ç. & Balkı, N. (2004). İlköğretim 7. sınıf matematik ders kitaplarının değerlendirilmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-18.
  • Dursun, Ş. Ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler. Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekizoğlu, N. ve Tezer, M. (2007). The relationship between the attitudes towards mathematics
  • and the success marks of primary school students. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(2), 43- 57.
  • Ersoy Y. (2003) Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online 2 (1), 18-27.
  • Gür, H. & Seyhan, G. (2006). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik öğretiminde aktif öğrenmenin öğrenci başarısı üzerine etkisi. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 17-27.
  • Güven, Y. (2001). İlköğretimde (4-5) öğrencilerinin matematik dersi ile ilgili olarak görüşlerine ve kendini yeterli görme düzeyine ilişkin bir ön çalişma. S.D.Ü. Burdur Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 102-112.
  • Harman, A. ve Akın, M. F. (2006). Eğitim fakültesi öğrencilerinin matematik dersinin öğretim şekli üzerine bir değerlendirme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 124-130.
  • Kabaca, T. & Erdoğan, Y. (2007). Fen bilimleri, bilgisayar ve matematik eğitimi alanlarindaki tez çalişmalarinin istatistiksel açidan incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 54-63.
  • Kaban, İ. (2006). MEB 2004 eğitim programı çerçevesinde ilköğretim I. kademede okutulan matematik kitaplarında yapılan değişikliklerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeye katkısı üzerine. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kandemir, M. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının temel matematik dersine ilşkin tutumları ve kavram öğrenim düzeyleri. Erzincan Eðitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13-32.
  • Kennedy, L. M. & Tipps, S. (1991). Guiding children’s learning of mathematics. Belmont, California: Wadsworth Publishing Company.
  • Koca Özgün, S. A. & Şen, A.İ. (2006). Orta öğretim öğrencilerinin matematik ve fen derslerine yönelik tuutmlarının nedenleri. Eurasian Journal of Educational Research, 23, 137-147.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry. London: Pearson (Sixth Edition).
  • MEB, (2005). İlköğretim okulu matematik dersi 6–8 sınıflar öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığ: Ankara.
  • Melancon, J. G., Thompson, B. & Becnel, S. (1993). How elementary school student think about mathematics. Annual Meeting of the Southwest Educational Research Association, 2-18.
  • Moralı, S., Köroğlu, H. ve Çelik, A. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24(1),161-175.
  • Nazlıçiçek, N., & Erktin, E. (2002). İlköğretim matematik öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 860-865.
  • Peker, M.& Mirasyedioğlu, Ş. (2007). Pre-service elementary school teachers’ learning styles and attitudes towards mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 21-26.
  • Reyes, L. H. (1984). Affective Variables and Mathematics Education. The Elementary School Journal, 84(5), 558-581.
  • Samuelsson, J. & Granström, K. (2007). Important prerequisites for students’ mathematical achievement. Journal of Theory and Practice in Education, 3(2), 150–170.
  • Serin, O. (2004, Temmuz). Öğretmen adaylarının problem çözme becerisi ve fene yönelik tutum ile başarıları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Telese, J.A. (1997, January). Hispanic Students’ Attitudes Toward Mathematics And Their Classroom. Annual Meeting of the Southwest Educational Research Association. 2-37. Retrieved June 19, 2009, from http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/recordDetail?accno=ED407256.
  • Turanlı, N., Keçeli, V. ve Türker, N. K. (2007). Ortaöğretim ikinci sınıf öğrencilerinin karmaşık sayılara yönelik tutumları ile karmaşık sayılar konusundaki kavram yanılgıları ve ortak hataları. BAÜ FBE Dergisi, 9(2), 135-149.
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-149.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimle Dergisi, 19, 129-148.
  • Weissglass, J. (2002). Inequity in mathematics education: Questions for educators. The Mathematics Educator, 12(2), 34-39.
  • Yenilmez, K ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematikteki hazırbulunuşluk düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 529-542.
  • Yenilmez, K. & Can, S. (2006) Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 47-59.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilikşi üzerine bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yıldırım, K. (2006). Çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki erişilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 301-315.
  • Yıldız, S. (2006). Üniversite sınavına hazırlanan dershane öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oben Kanbolat Bu kişi benim

Mehmet Bekdemir Bu kişi benim

Fatih Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kanbolat, O., Bekdemir, M., & Baş, F. (2010). 3. Sınıftan 8. Sınıfa Kadar Öğrenim Gören Öğrencilerin Matematiğe Karşı Tutumlarının İncelenmesi. International Journal of Educational Researchers, 1(3), 103-121.