BibTex RIS Cite

The Comparison of 7th Grade Students’ Scores Achieved Through Different Assessment Tools in “The Granular Structure of Matter” Unit

Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 15 - 31, 22.03.2015

Abstract

Comparative relational screening method was used in this study, in which complementary assessment tools were used to measure the 7th grade students’ success in the unit entitled “The Granular Structure of Matter”. The study was carried out with 23 participants, 7th grade students studying in Hamamözü in Amasya. The tools prepared for this study included achievement tests, diagnostic branched trees, structured grids and knowledge maps. At the end of the unit, the participants were asked to create concept maps about the concepts they had learned throughout the unit, and then these concept maps were evaluated. The differences in students’ scores achieved for various assessment tools were analyzed and it was found that there was a significant difference among all the assessment tools except for knowledge maps and concept maps. It was seen that the students were less successful in diagnostic branched trees compared to the others. Finally, some suggestions for educators were made. 

References

  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, S., Değirmenci, S ve Karamustafaoğlu, O. (2011). Fen öğretiminde bilgi haritası kullanımı: ekosistem örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 133-145
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2012). Geleneksel-tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Baştürk, R. (2011). Bütün yönleriyle SPSS örnekli Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler (2. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baxter, G. P., & Shavelson, R. J. (1994). Science performance assessments: Benchmarks and surrogates. International Journal of Educational Research, 21, 279–297.
  • Buluş Kırıkkya, E. Ve Vurkaya, G. (2011). Alternatif Değerlendirme Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanılmasının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Tutumlarına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 985-1004.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamaları yeterlilik düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99- 114.
  • Çetin, M. O. Ve Çakan, M. (2010). Fen ve Teknoloji Dersi Başarılarının Farklı Yaklaşımlarla Ölçülmesi ve Bu Yaklaşımlara İlişkin Öğrenci Görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93-99.
  • Çoruhlu,T. Ş., Nas, S.E. ve Çepni, S., (2009). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1) 122- 141.
  • Danili, E. & Reid, N. (2005). Assessment Formats: Do They Make a Difference?. Chemistry Education Research and Practice, 6(4), 204- 212.
  • Durmuş, S., & Karakırık, E. (2005). A computer assessment tool for structural communication grid. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (4), 3-7.
  • Fidan, M. Ve Sak, İ. M. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme Teknikleri Hakkında Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1),174- 189.
  • Güneş, T., Dilek, N.Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M. ve Demir, E.S. (2010). Öğretmenlerin Alternatif Değerlendirme Konusundaki Görüşleri ve Yaptıkları Uygulamalar. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, Antalya, Turkey.
  • Janisch, C., Liu, X., Akrofi, A. (2007). Implementing alternative assessment: opportunities and obstacles. The Educational Forum, 71(3), 221–230.
  • Johnstone, A. H., Bahar,M., Hansell, M. H. (2000). Structural communication grids: A valuable assessment and diagnostic tool for science teachers. Journal of Biological Education, 34 (2) (2000), pp. 87–89
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karasar, N.(2014) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karacak-Deren, Ş. (2008). İlköğretim 8. Sınıf genetik ünitesinin 5E modeline göre tasarlanan multi-medya destekli öğretiminin öğrencilerin erişi ve tutumuna etkisi.Unpublished Master thesis, Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Kartal, S. ve Buldur, S. (2007, Eylül). Fen öğretiminde alternatif değerlendirme tekniklerinin kullanılması durumunda öğrencilerin başarı düzeylerinin incelenmesi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Kaya, A., Balay, R. Ve Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 1229-1259.
  • Lawrenz, F., Huffman, D. and Welch, W. (2001). The Science Achievement of Various Subgroups on Alternative Assessment Formats, Sci Ed 85, 279–290.
  • McClure, J. R., Sonak, B., Suen, H. K. (1999). Concept Map Assessment of Classroom Learining: Reliability , Validity and Logistical Practicality. Journal of research in science teaching . 36(4), 475-492.
  • MEB (2014) Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Ankara
  • Novak, J.D. and Govin, D.B.(1984) Learning How To Learn, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Novak J. D. (1990). Concept mapping: A usefull tool for science education. Journal of Research in Science Teaching, 27(10), 937-949.
  • Novak, J. D.& Cañas, A. J. (2006), The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct Them, Technical Report IHMC CmapTools 2006-01, Florida Institute for Human and Machine Cognition.
  • Okur, M. ve Azar, A. (2011). Fen Ve Teknoloji Dersinde Kullanılan Tamamlayıcı Ölçme Ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(2), 387-400.
  • Oğuz, A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Gelişim Dosyası, Başarı Testi Ve Tutum Puanları Arasındaki İlişki. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21, 45-59.
  • Ruiz-Primo, M. A., & Shavelson, R. J. (1996). Problems and issues in the use of concept maps in scienceassessment. Journal of Research in Science Teaching, 33(6), 569-600.
  • Sağlam-Arslan, A., Avcı, N., & İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 115-128
  • Turan, N. (2010). Alternatif Değerlendirme Tekniklerinden Kavram Haritası ve Dallanmış Ağaç ile Klasik Değerlendirme Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Açısından Karşılaştırılması (Unpublised Master Thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Yeşilyurt, E. (2012). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2),1183-1205.

The Comparison of 7th Grade Students’ Scores Achieved Through Different Assessment Tools in “The Granular Structure of Matter” Unit

Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 15 - 31, 22.03.2015

Abstract

Tamamlayıcı ölçme araçlarının 7. Sınıf öğrencilerinin ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ ünitesindeki başarılarını ölçmede kullanıldığı bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Amasya ili Hamamözü ilçesinde öğrenim görmekte olan 23 7. Sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada başarı testi, tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid ve bilgi haritaları geliştirilmiştir. Ünite sonunda öğrencilerden ünite boyunca öğrendikleri kavramlar ile ilgili sınıfta kavram haritaları oluşturmaları istenmiş ve bunlar yapısal olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin farklı ölçme araçlarından aldıkları puanlar arasındaki farklılık incelenmiş; bilgi haritaları ve kavram haritası haricindeki tüm ölçme araçları için anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin oluşturdukları kavram haritalarının genellikle basit yapıda olduğu ve öğrencilerin çapraz bağlantı ve hiyerarşi kullanmada yetersiz kaldıkları görülmüştür. Araştırma sonuçlarına ilişkin, eğitimcilere çeşitli öneriler sunulmuştur

References

  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, S., Değirmenci, S ve Karamustafaoğlu, O. (2011). Fen öğretiminde bilgi haritası kullanımı: ekosistem örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 133-145
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2012). Geleneksel-tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Baştürk, R. (2011). Bütün yönleriyle SPSS örnekli Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler (2. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Baxter, G. P., & Shavelson, R. J. (1994). Science performance assessments: Benchmarks and surrogates. International Journal of Educational Research, 21, 279–297.
  • Buluş Kırıkkya, E. Ve Vurkaya, G. (2011). Alternatif Değerlendirme Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanılmasının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Tutumlarına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 985-1004.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamaları yeterlilik düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99- 114.
  • Çetin, M. O. Ve Çakan, M. (2010). Fen ve Teknoloji Dersi Başarılarının Farklı Yaklaşımlarla Ölçülmesi ve Bu Yaklaşımlara İlişkin Öğrenci Görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93-99.
  • Çoruhlu,T. Ş., Nas, S.E. ve Çepni, S., (2009). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1) 122- 141.
  • Danili, E. & Reid, N. (2005). Assessment Formats: Do They Make a Difference?. Chemistry Education Research and Practice, 6(4), 204- 212.
  • Durmuş, S., & Karakırık, E. (2005). A computer assessment tool for structural communication grid. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (4), 3-7.
  • Fidan, M. Ve Sak, İ. M. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme Teknikleri Hakkında Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1),174- 189.
  • Güneş, T., Dilek, N.Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M. ve Demir, E.S. (2010). Öğretmenlerin Alternatif Değerlendirme Konusundaki Görüşleri ve Yaptıkları Uygulamalar. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, Antalya, Turkey.
  • Janisch, C., Liu, X., Akrofi, A. (2007). Implementing alternative assessment: opportunities and obstacles. The Educational Forum, 71(3), 221–230.
  • Johnstone, A. H., Bahar,M., Hansell, M. H. (2000). Structural communication grids: A valuable assessment and diagnostic tool for science teachers. Journal of Biological Education, 34 (2) (2000), pp. 87–89
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karasar, N.(2014) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karacak-Deren, Ş. (2008). İlköğretim 8. Sınıf genetik ünitesinin 5E modeline göre tasarlanan multi-medya destekli öğretiminin öğrencilerin erişi ve tutumuna etkisi.Unpublished Master thesis, Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Kartal, S. ve Buldur, S. (2007, Eylül). Fen öğretiminde alternatif değerlendirme tekniklerinin kullanılması durumunda öğrencilerin başarı düzeylerinin incelenmesi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Kaya, A., Balay, R. Ve Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 1229-1259.
  • Lawrenz, F., Huffman, D. and Welch, W. (2001). The Science Achievement of Various Subgroups on Alternative Assessment Formats, Sci Ed 85, 279–290.
  • McClure, J. R., Sonak, B., Suen, H. K. (1999). Concept Map Assessment of Classroom Learining: Reliability , Validity and Logistical Practicality. Journal of research in science teaching . 36(4), 475-492.
  • MEB (2014) Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Ankara
  • Novak, J.D. and Govin, D.B.(1984) Learning How To Learn, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Novak J. D. (1990). Concept mapping: A usefull tool for science education. Journal of Research in Science Teaching, 27(10), 937-949.
  • Novak, J. D.& Cañas, A. J. (2006), The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct Them, Technical Report IHMC CmapTools 2006-01, Florida Institute for Human and Machine Cognition.
  • Okur, M. ve Azar, A. (2011). Fen Ve Teknoloji Dersinde Kullanılan Tamamlayıcı Ölçme Ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(2), 387-400.
  • Oğuz, A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Gelişim Dosyası, Başarı Testi Ve Tutum Puanları Arasındaki İlişki. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21, 45-59.
  • Ruiz-Primo, M. A., & Shavelson, R. J. (1996). Problems and issues in the use of concept maps in scienceassessment. Journal of Research in Science Teaching, 33(6), 569-600.
  • Sağlam-Arslan, A., Avcı, N., & İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 115-128
  • Turan, N. (2010). Alternatif Değerlendirme Tekniklerinden Kavram Haritası ve Dallanmış Ağaç ile Klasik Değerlendirme Tekniklerinin Öğrenci Başarısı Açısından Karşılaştırılması (Unpublised Master Thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Yeşilyurt, E. (2012). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2),1183-1205.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Cigdem Akkanat

Sevilay Karamustafaoglu

Murat Gökdere

Publication Date March 22, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Akkanat, C., Karamustafaoglu, S., & Gökdere, M. (2015). The Comparison of 7th Grade Students’ Scores Achieved Through Different Assessment Tools in “The Granular Structure of Matter” Unit. International Journal of Educational Researchers, 6(2), 15-31.