Bilgi testleri genel olarak öğrencilerin derste öğrendiği kavramları ölçmek için geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu testlerin bilgi (hatırlama) düzeyine denk gelen öğrenmelerle uyumlu olması gerekebilir. Bu çerçevede araştırmanın amacı, test geliştirme sürecine uygun olarak, belli aşama ve ölçütleri izleyip, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 2. ünitesine yönelik güvenilir ve geçerli bir bilgi testi geliştirmektir. Bu amaçla dersin konularını kapsayacak şekilde, 27 tane çoktan seçmeli soru maddesi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu sorular uzman görüşlerine sunulmuş ve önpilot olarak 26 öğrenciye uygulanmıştır. Ardından önpilot uygulamadan elde edilen veriler, TAP madde analiz programıyla çözümlenmiştir. Yapılan güvenirlik ve geçerlik analizleri sonucunda, testte gerekli düzeltme ve değişiklikler yapılmıştır. Bu aşamadan sonra test soruları uygun sayıda çoğaltılmıştır. Çoğaltma işleminden sonra hazırlanan test, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının 1. döneminde, Sakarya’nın Ferizli ilçesinde şans yoluyla belirlenen 3 ortaokulda, toplam 160 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 22 ve TAP madde analizi programlarıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, testin KR20 (Alpha) güvenirlik katsayısı 0,802; ortalama ayırt edicilik indeksi 0,470 ve güçlük indeksi de 0,462 olarak bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre geliştirilen bilgi testinin 25 sorudan oluşmasına karar verilmiştir. Ayrıca testin güvenirlik ve geçerlik bağlamında kabul edilebilecek düzeyde olduğu söylenebilir. Bu bağlamda testin, dersin bilgi (hatırlama) basamağındaki kazanımların sınanması, öğrencilerin tarihsel bilgi ve hazırbulunuşluk seviyelerinin yoklanmasında kullanılabileceği ifade edilebilir.
Knowledge tests are generally developed to measure the concepts students learn in the lesson. Therefore, these tests may need to be compatible with the learning that corresponds to the level of knowledge. In this context, the aim of the research is to develop a reliable and valid knowledge test for the second unit of the T.R. History of Revolution and Kemalism course by following the test development process. For this purpose, 27 multiple choice question items have been prepared to cover the subjects of the course. These prepared questions were presented to expert opinions and applied to 26 students as pre-pilot. As a result of the reliability and validity analyzes, necessary corrections and changes were made in the test. Then, after the test was applied preliminarily, it was applied to 160 students in 3 secondary schools in Sakarya, in the first term of the 2019-2020 academic year. The data obtained were analyzed with SPSS 22 and TAP item analysis programs. According to the results of the analysis, KR20 reliability coefficient of the test was found to be 0.802; the average discrimination index was found to be 0.470 and the difficulty index was found to be 0.462. İn this concept, it can be stated that the test can be used to test the gains in the knowledge level of the course and to examine students' historical knowledge and readiness levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Submission Date | January 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |
.