Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, bilişsel becerileri altı hiyerarşik seviyede sınıflandıran bir çerçevedir. Bu seviyeler alt düzey düşünme becerilerinden üst düzeyde bilişsel yeteneklere kadar uzanır. Taksonomi, 2001 yılında modern eğitim uygulamalarıyla daha iyi uyum sağlaması amacıyla revize edilmiş ve aktif öğrenme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı vurgulamıştır. Bu çalışma, Yenilenmiş Bloom Taksonomisini okul kitaplarına dâhil etme gerekçesini araştırmaktadır. Bu taksonominin eğitim materyallerine dâhil edilmesiyle eğitimciler, yüksek düşünme, anlama derinliği ve gerçek dünya zorlukları için gerekli olan temel becerilerin gelişimini teşvik edebilirler. Taksonomi ayrıca kişiselleştirilmiş öğrenmeyi kolaylaştırır, etkili değerlendirmeyi destekler, aktif öğrenmeyi teşvik eder ve küresel eğitim standartlarına uyum sağlar. Hızlı değişim ve bilgi bolluğu ile özdeşleşen bir dönemde, Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin ders kitaplarına dâhil edilmesi, eğitimin kalitesini artırmak ve öğrencileri 21. yüzyılın gereksinimlerine daha iyi hazırlamak için değerli bir araç olarak hizmet eder. Bu nedenle, mevcut araştırma Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bir TYD ders kitabına ne ölçüde dâhil edildiğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın sonuçları, incelenen ders kitabında ileri düzey bilişsel yeteneklerin eksikliğini ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda ilgili öneriler sunulmuştur.
Revised Bloom’s Taxonomy Turkish as a Foreign Language (TFL) textbook textbook evaluation cognitive skills
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 28, 2024 |
Publication Date | September 24, 2024 |
Submission Date | September 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |
.