Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, bilişsel becerileri altı hiyerarşik seviyede sınıflandıran bir çerçevedir. Bu seviyeler alt düzey düşünme becerilerinden üst düzeyde bilişsel yeteneklere kadar uzanır. Taksonomi, 2001 yılında modern eğitim uygulamalarıyla daha iyi uyum sağlaması amacıyla revize edilmiş ve aktif öğrenme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı vurgulamıştır. Bu çalışma, Yenilenmiş Bloom Taksonomisini okul kitaplarına dâhil etme gerekçesini araştırmaktadır. Bu taksonominin eğitim materyallerine dâhil edilmesiyle eğitimciler, yüksek düşünme, anlama derinliği ve gerçek dünya zorlukları için gerekli olan temel becerilerin gelişimini teşvik edebilirler. Taksonomi ayrıca kişiselleştirilmiş öğrenmeyi kolaylaştırır, etkili değerlendirmeyi destekler, aktif öğrenmeyi teşvik eder ve küresel eğitim standartlarına uyum sağlar. Hızlı değişim ve bilgi bolluğu ile özdeşleşen bir dönemde, Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin ders kitaplarına dâhil edilmesi, eğitimin kalitesini artırmak ve öğrencileri 21. yüzyılın gereksinimlerine daha iyi hazırlamak için değerli bir araç olarak hizmet eder. Bu nedenle, mevcut araştırma Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bir TYD ders kitabına ne ölçüde dâhil edildiğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın sonuçları, incelenen ders kitabında ileri düzey bilişsel yeteneklerin eksikliğini ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda ilgili öneriler sunulmuştur.
Revised Bloom’s Taxonomy Turkish as a Foreign Language (TFL) textbook textbook evaluation cognitive skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
ISSN: 2667-5870