The purpose of the study, to investigate
of festival quality, that is perceived by participant tourists, on loyalty of
festival. Survey, was made face to face with 400 tourists who participate to
camel wrestling in Balıkesir, Burhaniye. As a result of the investigation, 374
survey forms were conducted. Are concluded that; dimensions of advertisement
and production which is from the sub-dimensions of festival’s quality, and also
capacity of facility have positive and meaningful effects, but catering
services have negative and meaningful effects. After interpretion of the findings,
we bring forward a proposal to directors and
researchers who take charge in these kinds of festivals.
Bu çalışmanın amacı, festivallere katılan
turistlerin algıladıkları festival kalitesinin, festival bağlılıkları
üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma, Balıkesir ili Burhaniye
İlçesinde yapılan deve güreşi festivallerinde 400 turistle yüz yüze görüşülerek
gerçekleştirilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda 374 anket formu analize
tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda festival kalitesi alt boyutlarından
reklam ve tanıtım ile tesis imkânları boyutlarının festival bağlılığı üzerinde
pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu, yiyecek içecek ikramlarının ise negatif
ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular
yorumlanarak Türkiye’de düzenlenen festivallerde görev alan yöneticiler ve
araştırmacılar için öneriler sunulmuştur.
Subjects | Tourism (Other) |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |