Çocukları anlamada sözel olmayan iletişimin büyük bir önemi vardır. Sözel olmayan iletişim, sözelden çok daha fazla mesaj barındırabilir. Çocuk ve ergenlerle psikoterapötik olarak çalışırken kullanılan projektif resim testleri çocuğun ve ergenin içsel işleyişinin anlaşılmasında oldukça etkilidir. Literatürde renklerin duygu ve zihinsel süreçlerin sembolü olabileceği gibi önemli psikolojik veya bedensel etmenlere işaret edebileceği vurgulanmaktadır. Bu makalede çocuk resimlerinin değerlendirilmesinde yol haritası olabilecek “Duygu ve Renk Çemberi” çalışmasının, üç olgu örneği üzerinden ilk tanıtımının yapılması hedeflenmiştir. Bu üç olgunun aile resimleri ‘Duygu ve Renk Çemberi’ desteğinde dinamik olarak yorumlanmıştır. Duygu ve Renk çemberi çalışması çocuk resimlerini incelerken çocuğun kendi anlam dünyası üzerinden nesnelleştirme imkanı sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Submission Date | August 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.