Günümüzün küresel boyuttaki
aşırı rekabet ortamı, müşterinin önemini iyice artırmıştır. Bu ortamda müşteri
temsilcisi, müşteri ile işletme arasındaki ilişkiyi (sipariş alma, siparişi
takibi, müşteriyle sipariş konusundaki görüşmeleri yapma, ürünü müşteriye
teslim etme vb.) yönettiği için de işletmede stratejik bir konuma yükselmiştir.
Bu çalışma da, hazır giyim işletmelerinin müşteri temsilcisi adaylarından
mesleki bilgi beklentileri araştırılmıştır. Araştırmaya www.kariyer.net insan
kaynakları web sitesindeki 77 işletmenin müşteri temsilcisi iş ilanlarının
içerikleri incelenerek başlanmıştır. Daha sonra 11 hazır giyim işletmesinin
insan kaynakları sorumluları ile görüşülmüştür. Bu iki kaynaktan elde edilen
veriler kullanılarak, müşteri temsilcisinin sahip olması gereken özellikleri
belirleyen bir anket tasarlanmıştır. Ardından anketin uygulanması için 99 hazır
giyim işletmesinden oluşan örneklem grubu belirlenmiştir. Daha sonra anket
yoluyla elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda şu sonuçlara
ulaşılmıştır: Hazır giyim işletmelerinin tamamı müşteri temsilcisinin, iletişim
yeteneğinin gelişmiş olmasını ve yabancı dil düzeyinin yüksek olmasını çok
önemli bulmaktadır. Ayrıca hazır giyim işletmelerinin müşteri temsilcisinden en
önemli beklentileri sırasıyla; müşteri ilişkileri yönetimi, termin takibi ve
sipariş yönetimi (sipariş oluşturma, sipariş takibi vb.) konularında yeterli
bilgiye sahip olmalarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Submission Date | July 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 12 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.