Bu çalışmanın amacı; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil öğrenicilerinin konuşma becerilerinin gelişimine katkı sunmak
amacıyla sesletim ve etkileşim odaklı konuşma görevlerini içeren ders malzemeleri geliştirmektir. Söz konusu konuşma görevleri,
sesletim öğretimi sürecinin yoğun olarak gerçekleştiği ve pekiştirildiği düzeyler olan A1-A2 düzeyleri için hazırlanmıştır. Üzerine
çalışılacak sesler ise dil öğrenicilerinin sıklıkla sorun yaşamakta olduğu e, ı, i, o, ö, u, ü ünlü sesleri, ğ yazıbirimi ve ç, c, s, ş ünsüz
sesleridir. Bilişsel sürece dayalı olup iletişimsel dili önceleyen, diğer dil becerileriyle ilişkilendirilme, anlaşılabilirlik, dil
öğreticilerine etkili bir destek sunma gibi ilkeleri benimseyen işe/göreve dayalı yaklaşım, ders malzemeleri hazırlanırken temel
alınan yaklaşımdır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de deneyimi bulunan araştırmanın yazarları tarafından geliştirilen
ders malzemelerinin son hâli 4 alan uzmanı ve 2 akran (meslektaş) değerlendirmesine tabi tutulmuştur. Alınan dönütler
doğrultusunda ders malzemeleri3ne son biçimi verilmiş, ardından görevlerin uygulanışına yönelik dil öğreticilerine önerilerde
bulunulmuştur.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sesletim görev odaklı yaklaşım konuşma becerisi.
The aim of this study is to develop speech and interaction based speech materials in order to contribute to the development of
speech skills of language learners in teaching Turkish as a foreign language. The tasks are prepared for the A1-A2 levels, which
are the levels where the pronunciation teaching process is carried out intensively. The sounds to be studied which are often the
problems of language learners, are the vowels of e, ı, i, o, ö, u, ü; ğ grapheme and the consonants of ç, c, s, ş. Task-based approach,
which adopts principles such as associating with other language skills, intelligibility, providing efficient support to language
teachers, is based on cognitive process and prioritizes communicative language. The course materials developed by the authors
who have experience in teaching Turkish as a foreign language were presented to the evaluation of 4 field experts and 2 peers. In
line with the feedback received, the course materials were finalized and suggestions were made to the language teachers for the
implementation of the tasks.
Teaching Turkish as a foreign language pronunciation task-based approach speaking skill.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |