Modern küresel bilgi teknolojisinin gelişimi, medya alanının genişlemesi ve işlevsel yük çağında, analitik ve eleştirel düşünme
becerilerine duyulan ihtiyaç netleşmiştir. Zaman, bir kişiye yeni bilgileri analiz etmenin ve hızlı bir şekilde sonuç çıkarmanın, kişinin
fikrini ve olaylara karşı ilkeli tutumunu ifade edebilmenin, manipüle edilen bilgilerin labirentlerindeki yolu anlamanın, yanlış ve doğru
arasında ayrım yapmanın, bilgiyi filtrelemenin ve eleştirel olarak değerlendirmenin ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. Bu nedenle,
modern eğitim konseptinde bu becerilerin geliştirilmesi tercih edilir. Analitik ve eleştirel düşünme, yüksek düşünme becerileri olarak
kabul edilir. Onları geliştirmenin en iyi yolu, ana amaçlarından ve sonuçlarından biri, metnin derin bir anlayışını ve içindeki alt
metinlere erişimi geliştirmek olan edebiyatı öğretmektir; sanatsal metin, sonsuz bir düşünce derinliği, çeşitli yorumlar ve araştırmanın
birçok yönü ile bunu gerçekten sağlar.Modern eğitim araştırmacılarının çabaları da bu hedefe ulaşmak için etkili yollar bulmayı
amaçlamaktadır. İstenen sonucu elde etmek için hangi etkili öğretim stratejilerini kullanıyoruz? Edebiyat öğretimi sürecindeki temel
sorunlar nelerdir? Sonucu daha iyi ve daha üretken hale getirmek için analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için hangi yöntemler
en iyisidir? Bunlar, doğru, etkili bir sonuç odaklı kavramgeliştirmemize yardımcı olacak açık cevaplar olan güncel sorulardır. Bu
makale, bu soruların cevaplarını aramaya dayanmaktadır. Kurgusal bir metnin analizinin önemli bir yönünü tartışıyor - idyosi ve etkili
kullanımının yolları ve araçları; Avrupalı ve Gürcü araştırmacıların ve bilim adamlarının görüşlerinin, kavramlarının ve teorilerinin,
internette yayınlanan pedagojik uygulama çalışmalarının ve kendi iş deneyimlerinin gözlemleme sonuçlarının, edebiyat öğretimi ile
ilgilenenlere biraz yardımcı olacağını düşünüyoruz.
İdiostil teknoloji analitik ve eleştirel düşünme eğitim kurgusal.
In the era of the development of modern global information technology, the expansion of the media space and the functional load, the
need for analytical and critical thinking skills has become clear. Time has shown a person how important it is to analyze new
information and make conclusions quickly, to be able to express one's opinion and principled attitude towards events, to understand the
way in the labyrinths of manipulated information, to distinguish between false and true, to filter and critically evaluate information.
Therefore, preference is given to the development of these skills in the modern educational concept. Analytical and critical thinking are
considered high thinking skills. The best way to develop them is to teach literature, one of the main goals and results of which is to
develop a deep understanding of the text and access to the subtexts in it; The artistic text really allows for this with an infinite depth of
thought, a variety of interpretations and many aspects of research. The efforts of modern education researchers are also aimed at
finding effective ways to achieve this goal. What effective teaching strategies do we use to get the desired result? What are the main
problems in the process of teaching literature? - Which methods are best for developing analytical and critical thinking to make the
result better and more productive? These are topical issues, the clear answers to which will help us to develop a correct, effective resultoriented concept. The present article is based on the search for answers to these questions. It discusses one important aspect of the
analysis of a fictional text - idiocy and ways and means of its effective use; We think that the results of the study of the views of
European and Georgian researchers and scientists, concepts and theories, the study of pedagogical practice posted on the Internet and
the observation of their own work experience will be of some help to those interested in teaching literature.
İdiostil technology analytical and critical thinking education functional.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |