Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Statistics of Preference for French-Related Departments and Academic Profiles of Students Enrolled in These Departments

Yıl 2021, , 76 - 94, 30.12.2021
https://doi.org/10.29228/ijlet.54022

Öz

This study seeks to analyze the statistics of preference for French-related departments at universities in Turkey (French language teaching, French language and literature and French Translation and Interpreting) and to examine the profiles of the students who are enrolled in these departments. To that end, it presents a corpus based on statistics (data) of preference for and enrollment in French-related departments in the last five years (2016-2020) through the Higher Education Program Atlas platform (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php) in the last five years (2016-2020). Then, it examines a total of seven aspects: the gender of the students enrolled in these departments, where they reside, which type of high school they are a graduate of, their net scores in the Undergraduate Placement Examination (LYS)-5 and their scores in the Higher Education Placement Examination (YGS)-3 and YGS-4 graduate, the profiles of those recently enrolled in these departments, and the statistics of preference for these departments across the country. The findings of this study show that French-related departments are preferred primarily by female students. This study concludes that those who reside in the Marmara region mostly opt for these departments, and that most of these students are graduates of Anatolian high schools. It also reveals that vocational high school students rarely prefer French-related departments. It is further notable the students enrolled in these departments have very low LYS and YGS scores on average.

Kaynakça

  • Akçapınar, G., Altun, A., & Aşkar, P. (2016). Çevrimiçi öğrenme ortamındaki farklı öğrenci profillerinin kümeleme yöntemi ile belirlenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 46-64. http://dx.doi.org/10.17943/etku.91440
  • Altun, A. (1994). Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinin öğrenci profili: 1994-1995 öğretim yılında kayıt yaptıran öğrenciler. İletişim Fakültesi Yıllığı-1994 İçinde (ss. 1-12). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Altunay, T. E. (2010). Öğrenci profili ve onların Türkiye’de özel üniversiteleri tercih etme nedenleri [Y. Lisans Tezi]. Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arık, M. (2009). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümü kimya eğitimi anabilim dalı öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, M. (2004). Eğitim Sistemimizin kapanmayan yarası: Yükseköğretime geçiş. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(16), 37-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusosbilder/issue/23749/253025
  • Arslan, M. (2012). Tarihi süreçte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi-öğrenimi çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 167-188. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/10275/126071
  • Atasever, S. (2007). Gazi Üniversitesi öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Avcı, C., & Kartal, E. (2021). İnci Sözlük'te yabancı dil olarak Fransızca: Fransızca başlıklı girdilerin Web tabanlı söylem çözümlemesi yoluyla incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 1049-1066. https://doi.org/10.29000/rumelide.995488
  • Başak, O., Bilgin, M. D., Dişcigil, G., & Boylu, Ş. (2007). Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrenci profili: Türkiye’de tıp fakültelerine öğrenci seçmede yeni yaklaşımlara gereksinim var mı? Tıp Eğitimi Dünyası, (24), 16-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199216
  • Berberoğlu, G., & Kalender, İ. (2005). Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4(7), 21-35. http://kalenderi.bilkent.edu.tr/oss_pisa.pdf
  • Bozavlı, E. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin tarihsel süreci ve amaçları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1561-1574. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/209970
  • Bozkurt, Y., & Şener, G. (2013). Üniversite öğrencilerinin profilini belirlemeye yönelik bir araştırma: Meslek yüksekokulu ve fakülte öğrencilerinin karşılaştırılması. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 94-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiletisim/issue/5868/77630
  • Çevik, O., & Yiğit, S. (2009). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin profillerinin belirlenmesi: Amasya Üniversitesi örneği-. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 89-106. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cumusosbil/issue/4340/59304
  • Çiçek, H. G., Baykul, A., & Keleş, M. K. (2014). Öğrenci profilinin değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 171–186. https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-file/1128
  • Demir, B., & Subaşı, Ş. (2008). Muhasebe programlarına sınavsız geçiş hakkı olan öğrencilerin profili ve muhasebe mesleğine bakışları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (37), 88–97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mufad/issue/35611/395672
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erdoğdu, İ. (2019). Ki kare istatistiğine dayalı ilişki ölçüleriyle üniversite öğrenci profilinin istatistiksel analizi [Y. Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Eret-Orhan, E., & Ok, A., (2014). Öğretmenlik programlarını kimler tercih ediyor? Adayların giriş özellikleri ve öğretmenliğe yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 75-92. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/46-published.pdf
  • Genç, H. (2015). Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrenci profilinin incelenmesi [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gülhan, A. (2017). Meslek liseleri yöneticileri gözüyle meslek liselerinin önemi, mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerileri [Y. Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürüler, H., Karahasan, M., & İstanbullu, A. (2007). Üniversite öğrenci profilini belirleme Muğla Üniversitesi veri tabanları üzerinde durum çalışması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 27-37. https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23521/250605
  • Güzelyürek Çelik, P., & Özcan, L. (2017). ÖSYS/ LYS-5 sınavının çeviribilim lisans programlarına yerleştirilen öğrenci dil profili açısından değerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(15), 397–412. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11731
  • İssi, A. D. (2008). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kartal, S. (2009). Üniversiteye girişte bölgeler arası fırsat eşitsizliği. Verimlilik Dergisi, (2), 1--13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/21747/233826
  • Keskin, N., Koraltan A., & Öztürk, Ö. (2010). Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu (21-22 Ekim 2010) Bildirileri İçinde (ss. 1-10). Düzce.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/54983/727462
  • Kozikoğlu, İ. & Kayan, M. F. (2018). Akademisyenlerin bakış açısıyla eğitim fakültelerindeki değişim: öğrenci profili, taban puan uygulaması ve öğrenci seçimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 18631873. http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.2206
  • Kurbanoğlu, S. S. (2004). Bilgi ve belge yönetimi bölümlerinde öğrenci profili. Bilgi Dünyası, 5(1), 1-18. http://eprints.rclis.org/7372/1/1-18.pdf
  • Kuru, E., & Pepe, K. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin sosyo-ekonomik profilleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 253-265. http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/issue/6766/91049
  • Kuşçu, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenme profilleri: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 1-9. http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.354635
  • Kuştepeli, Y. R., & Gülcan, E. Y. (2002). Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrenci profili. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 98-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifede/issue/4608/62925
  • Küçükaslan, Ö., & Bulut, İ. (2019). Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin öğrenci profili üzerine bir araştırma. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-6. https://dergipark.org.tr/tr/pub/duvetfd/issue/46664/585143
  • Ming, J.S.K. (2010). Instutional factors influencing students’ college choice decision in Malaysia: A conceptual framework. International Journal of Business and Social Science, 1(3), 53-58. http://www.ijbssnet.com/journals/Vol._1_No._3_December_2010/6.pdf
  • Onat Kocabıyık, O., & Donat Bacıoğlu, S. (2019). Trakya Üniversitesi uluslararası öğrenci profilini ve oryantasyon gereksinimlerini belirleme çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 161–172. http://dx.doi.org/10.24315/tred.469661
  • Özçelik, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil öğrenme profilleri (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 123-147. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/6010/80165
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili kavramsal bir çözümleme ve Türkiye ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 301-334. https://doku.tips/edoc/niversite-renci-profili-kavramsal-bir-zmleme-ve-trkiye-ye-ylikin-bazyampirik-bulgular.html
  • Öztürk, G., & Gürbüz, N. (2013). The impact of gender on foreign language speaking anxiety and motivation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (70), 654-665. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.106
  • Sakaoğlu, N. (1991). Osmanlı eğitim tarihi. İstanbul: İletişim.
  • Sandal, E. K., & Karademir, N. (2013). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrencilerinin profili, beklenti ve sorunlarının değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 129-155. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/10273/126044
  • Sarıhan, E. O., Duru, A., & Parlakay, O. (2015). Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi öğrenci profili ve sosyo ekonomik yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 20(2), 52-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkuzfd/issue/19638/209648
  • Soutar, G., & Turner, J.P. (2002). Students’ preferences for university: a conjoint analysis. The International Journal of Educational Management, 16(1), 40-45. https://doi.org/10.1108/09513540210415523
  • Şenol, H., & Tüfekci, Ö. K. (2007). Muhasebe Programında eğitim gören öğrencilerin profili ve beklentileri: SDÜ Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 151163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23203/247844
  • Şimşek, O. (2016). Ardahan Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrenci profili üzerine bir araştırma. Belgü, 2(3), 65-87. https://dergipark.org.tr/tr/pub/belgu/issue/37866/437522
  • Tekin, M. E. (2014). Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrenci profili. Eurasian Journal Veterinary Science, 30(4), 181-187. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eurasianjvetsci/issue/24798/261996
  • Tösten, R., Anık, S., & Kayan, M. S. (2016). Siirt Üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(7), 41-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/26950/284239
  • Tuncer, H. (2005). Eski ve yeni diplomasi. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Tuncer, H. (2006). Küresel diplomasi. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Uçar, R. (2017). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin profili akademik eğilimleri ve aldıkları eğitime ilişkin memnuniyet algıları. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8(2), 97-170. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifd/issue/32024/546280
  • Uluğ, M., Karadayı, E. F., & Üge, M. B. (2004). Maltepe Üniversitesi öğrenci profili araştırması. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, (2), 79–126.
  • Ulusoy, H., Karabulut, N., & Aydın, J. C. (2014). Türkiye’de sağlık yönetimi alanında lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin genel profilinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 1(2), 10-22. http://dx.doi.org/10.17681/hsp.96474
  • Yavuzer, H., & Kahraman, A. B. (2014). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ve öğrenci profili. Cappadocia Journal of History and Social Sciences, (3), 23-34. http://dx.doi.org/10.17295/ataunidcd.316850
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Fransızca Bölümlerinin Tercih Edilme İstatistikleri ve Bu Bölümlere Yerleşen Öğrencilerin Akademik Profili

Yıl 2021, , 76 - 94, 30.12.2021
https://doi.org/10.29228/ijlet.54022

Öz

Bu çalışmada, Türkiye’deki üniversitelerin Fransızca bölümlerinin (Fransızca öğretmenliği, Fransız dili ve edebiyatı ve Fransızca mütercim-tercümanlık) tercih edilme istatistikleri ve bu bölümlere yerleşen öğrencilerin akademik profillerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun için Yükseköğretim Program Atlası platformu üzerinden Lisans Atlası (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisansanasayfa.php) arama motoru aracılığıyla Fransızca bölümlerin son beş yılda (2016-2020) tercih edilme ve yerleştirme istatistiklerine (verilerine) ulaşılarak çalışmanın bütüncesi oluşturulmuştur. Ardından bu bölümlere yerleşen öğrencilerin, cinsiyetleri, yaşadıkları coğrafi bölgeler, mezun oldukları lise grupları ve tipleri, Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)-5’teki net sayıları, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)-3 ve YGS-4’teki puanları, ilgili bölümlere yerleşen son kişilerin profilleri ve son olarak ülke genelinde bu bölümlerin tercih edilme istatistikleri nicel bir yaklaşımla yedi farklı başlıkta incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Fransızca bölümlerinin öncelikle daha çok kız öğrenciler tarafından tercih edildiği belirlenmiştir. Diğer yandan bu bölümlere ağırlıklı olarak Marmara Bölgesinde yaşayan öğrencilerin rağbet gösterdiği ve bu öğrencilerin de çoğunlukla Anadolu liselerinden mezun oldukları anlaşılmaktadır. Meslek lisesi öğrencilerinin ise Fransızca bölümleri tercih etme oranlarının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca bu bölümlere yerleşen öğrencilerin LYS ve YGS puan ortalamalarının da oldukça düşük olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Akçapınar, G., Altun, A., & Aşkar, P. (2016). Çevrimiçi öğrenme ortamındaki farklı öğrenci profillerinin kümeleme yöntemi ile belirlenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 46-64. http://dx.doi.org/10.17943/etku.91440
  • Altun, A. (1994). Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinin öğrenci profili: 1994-1995 öğretim yılında kayıt yaptıran öğrenciler. İletişim Fakültesi Yıllığı-1994 İçinde (ss. 1-12). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Altunay, T. E. (2010). Öğrenci profili ve onların Türkiye’de özel üniversiteleri tercih etme nedenleri [Y. Lisans Tezi]. Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arık, M. (2009). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümü kimya eğitimi anabilim dalı öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, M. (2004). Eğitim Sistemimizin kapanmayan yarası: Yükseköğretime geçiş. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(16), 37-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusosbilder/issue/23749/253025
  • Arslan, M. (2012). Tarihi süreçte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi-öğrenimi çalışmaları. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 167-188. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/10275/126071
  • Atasever, S. (2007). Gazi Üniversitesi öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Avcı, C., & Kartal, E. (2021). İnci Sözlük'te yabancı dil olarak Fransızca: Fransızca başlıklı girdilerin Web tabanlı söylem çözümlemesi yoluyla incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 1049-1066. https://doi.org/10.29000/rumelide.995488
  • Başak, O., Bilgin, M. D., Dişcigil, G., & Boylu, Ş. (2007). Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrenci profili: Türkiye’de tıp fakültelerine öğrenci seçmede yeni yaklaşımlara gereksinim var mı? Tıp Eğitimi Dünyası, (24), 16-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/199216
  • Berberoğlu, G., & Kalender, İ. (2005). Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4(7), 21-35. http://kalenderi.bilkent.edu.tr/oss_pisa.pdf
  • Bozavlı, E. (2013). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin tarihsel süreci ve amaçları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1561-1574. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/209970
  • Bozkurt, Y., & Şener, G. (2013). Üniversite öğrencilerinin profilini belirlemeye yönelik bir araştırma: Meslek yüksekokulu ve fakülte öğrencilerinin karşılaştırılması. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), 94-108. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiletisim/issue/5868/77630
  • Çevik, O., & Yiğit, S. (2009). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin profillerinin belirlenmesi: Amasya Üniversitesi örneği-. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 89-106. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cumusosbil/issue/4340/59304
  • Çiçek, H. G., Baykul, A., & Keleş, M. K. (2014). Öğrenci profilinin değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 171–186. https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-file/1128
  • Demir, B., & Subaşı, Ş. (2008). Muhasebe programlarına sınavsız geçiş hakkı olan öğrencilerin profili ve muhasebe mesleğine bakışları. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (37), 88–97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mufad/issue/35611/395672
  • Demircan, Ö. (1988). Dünden bugüne Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erdoğdu, İ. (2019). Ki kare istatistiğine dayalı ilişki ölçüleriyle üniversite öğrenci profilinin istatistiksel analizi [Y. Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Eret-Orhan, E., & Ok, A., (2014). Öğretmenlik programlarını kimler tercih ediyor? Adayların giriş özellikleri ve öğretmenliğe yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 75-92. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/46-published.pdf
  • Genç, H. (2015). Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrenci profilinin incelenmesi [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gülhan, A. (2017). Meslek liseleri yöneticileri gözüyle meslek liselerinin önemi, mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerileri [Y. Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürüler, H., Karahasan, M., & İstanbullu, A. (2007). Üniversite öğrenci profilini belirleme Muğla Üniversitesi veri tabanları üzerinde durum çalışması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 27-37. https://dergipark.org.tr/tr/pub/musbed/issue/23521/250605
  • Güzelyürek Çelik, P., & Özcan, L. (2017). ÖSYS/ LYS-5 sınavının çeviribilim lisans programlarına yerleştirilen öğrenci dil profili açısından değerlendirilmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(15), 397–412. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11731
  • İssi, A. D. (2008). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğrenci profili [Y. Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kartal, S. (2009). Üniversiteye girişte bölgeler arası fırsat eşitsizliği. Verimlilik Dergisi, (2), 1--13. https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/21747/233826
  • Keskin, N., Koraltan A., & Öztürk, Ö. (2010). Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu (21-22 Ekim 2010) Bildirileri İçinde (ss. 1-10). Düzce.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/54983/727462
  • Kozikoğlu, İ. & Kayan, M. F. (2018). Akademisyenlerin bakış açısıyla eğitim fakültelerindeki değişim: öğrenci profili, taban puan uygulaması ve öğrenci seçimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 18631873. http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.2206
  • Kurbanoğlu, S. S. (2004). Bilgi ve belge yönetimi bölümlerinde öğrenci profili. Bilgi Dünyası, 5(1), 1-18. http://eprints.rclis.org/7372/1/1-18.pdf
  • Kuru, E., & Pepe, K. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin sosyo-ekonomik profilleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 253-265. http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/issue/6766/91049
  • Kuşçu, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenme profilleri: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 1-9. http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.354635
  • Kuştepeli, Y. R., & Gülcan, E. Y. (2002). Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrenci profili. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 98-114. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifede/issue/4608/62925
  • Küçükaslan, Ö., & Bulut, İ. (2019). Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin öğrenci profili üzerine bir araştırma. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-6. https://dergipark.org.tr/tr/pub/duvetfd/issue/46664/585143
  • Ming, J.S.K. (2010). Instutional factors influencing students’ college choice decision in Malaysia: A conceptual framework. International Journal of Business and Social Science, 1(3), 53-58. http://www.ijbssnet.com/journals/Vol._1_No._3_December_2010/6.pdf
  • Onat Kocabıyık, O., & Donat Bacıoğlu, S. (2019). Trakya Üniversitesi uluslararası öğrenci profilini ve oryantasyon gereksinimlerini belirleme çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 161–172. http://dx.doi.org/10.24315/tred.469661
  • Özçelik, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil öğrenme profilleri (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 123-147. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/6010/80165
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili kavramsal bir çözümleme ve Türkiye ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 301-334. https://doku.tips/edoc/niversite-renci-profili-kavramsal-bir-zmleme-ve-trkiye-ye-ylikin-bazyampirik-bulgular.html
  • Öztürk, G., & Gürbüz, N. (2013). The impact of gender on foreign language speaking anxiety and motivation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (70), 654-665. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.106
  • Sakaoğlu, N. (1991). Osmanlı eğitim tarihi. İstanbul: İletişim.
  • Sandal, E. K., & Karademir, N. (2013). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrencilerinin profili, beklenti ve sorunlarının değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 129-155. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/10273/126044
  • Sarıhan, E. O., Duru, A., & Parlakay, O. (2015). Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi öğrenci profili ve sosyo ekonomik yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 20(2), 52-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkuzfd/issue/19638/209648
  • Soutar, G., & Turner, J.P. (2002). Students’ preferences for university: a conjoint analysis. The International Journal of Educational Management, 16(1), 40-45. https://doi.org/10.1108/09513540210415523
  • Şenol, H., & Tüfekci, Ö. K. (2007). Muhasebe Programında eğitim gören öğrencilerin profili ve beklentileri: SDÜ Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 151163. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbe/issue/23203/247844
  • Şimşek, O. (2016). Ardahan Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü öğrenci profili üzerine bir araştırma. Belgü, 2(3), 65-87. https://dergipark.org.tr/tr/pub/belgu/issue/37866/437522
  • Tekin, M. E. (2014). Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrenci profili. Eurasian Journal Veterinary Science, 30(4), 181-187. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eurasianjvetsci/issue/24798/261996
  • Tösten, R., Anık, S., & Kayan, M. S. (2016). Siirt Üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(7), 41-58. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/26950/284239
  • Tuncer, H. (2005). Eski ve yeni diplomasi. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Tuncer, H. (2006). Küresel diplomasi. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Uçar, R. (2017). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin profili akademik eğilimleri ve aldıkları eğitime ilişkin memnuniyet algıları. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8(2), 97-170. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifd/issue/32024/546280
  • Uluğ, M., Karadayı, E. F., & Üge, M. B. (2004). Maltepe Üniversitesi öğrenci profili araştırması. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, (2), 79–126.
  • Ulusoy, H., Karabulut, N., & Aydın, J. C. (2014). Türkiye’de sağlık yönetimi alanında lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin genel profilinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 1(2), 10-22. http://dx.doi.org/10.17681/hsp.96474
  • Yavuzer, H., & Kahraman, A. B. (2014). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ve öğrenci profili. Cappadocia Journal of History and Social Sciences, (3), 23-34. http://dx.doi.org/10.17295/ataunidcd.316850
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hande Nur Güleş 0000-0002-9194-5012

Çağatay Uca Bu kişi benim 0000-0003-4303-5505

Erdoğan Kartal 0000-0002-9836-5221

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Güleş, H. N., Uca, Ç., & Kartal, E. (2021). Fransızca Bölümlerinin Tercih Edilme İstatistikleri ve Bu Bölümlere Yerleşen Öğrencilerin Akademik Profili. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 9(4), 76-94. https://doi.org/10.29228/ijlet.54022