Research Article
BibTex RIS Cite

PROBLEMS THAT TURKISH TEACHERS FACE WITH IN WRITING EDUCATION PROGRESS

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 61 - 71, 30.12.2013

Abstract

The mother-tongue education in schools poses an integrated structure. This structure, reading, writing, listening, speaking and grammar are grouped under headings. Reading and visual presentation of some researchers into this structure, we can see that the fees. Constantly affecting each other in a prominent position in this structure include writing instruction. Ways of listening and speaking skills acquired informally known. Of course requires regular training to develop their writing skills, but it is known that only gained formal ways, this process gives hints about how difficult it is. Individuals' feelings, thoughts and dreams to create text using various symbols we call writing. These skills are in the act of some problems emerge. These problems arising from students, teachers, and stem from problems originating from the equipments used can be grouped under the title. In this work we do is kind of problems and what are the main causes of problems are examined and the study of various inferences were made.

References

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (2005),Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • AKYOL, H (2006,)Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, Ali Fuat – UNGAN, Suat (2008), İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Çalışmalarının Bazı Yönlerden Değerlendirilmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Nisan 2008,Sayı 20.
  • BÜLBÜL, A. R. (2000),Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları, Konya.
  • BYRNE, D. (1988). Teaching Writing Skills. Honkhong: Longman.
  • CALP, M. (2007),Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi (3. Baskı),Eğitim Kitabevi Yayınları, Konya.
  • COŞKUN, Eyüp(2007),İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Pegema Yayıncılık, Ankara,s.49-90.
  • DEMİREL, Özcan(2000), . Türkçe Öğretimi, Pagem Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİREL, Ö. (2003).Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. DersKitaplarının Seçiminde Kullanılan Ölçütler,http://ttkb.meb.gov.tr/kitapinceleme.aspx.
  • GÖÇER, Ali (2007),İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından Değerlendirilmesi, III. Sosyal Bilimler Kongre Bildirisi.
  • GÖMLEKSİZ, Mehmet-SİNAN, Ahmet Turan-DEMİR, Sezgin(2010),İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Öğrenme Alanının Etkinliğinin Değerlendirtmesi, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 5/4 Fall 2010
  • KANTEMİR, E. (1997),Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi, Ankara.
  • KAVCAR, C. Sever- S. ve OĞUZKAN, F. (2001), Türkçe Öğretimi, Engin Yayınevi, Ankara.
  • KUZU, Tülay Sarar (2004), Etkileşimsel Model’e Uygun Okuma Öğretiminin Türkçe Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 1 s.55-77
  • MARSHALL, Julia (1994), Anadili ve Yazın Öğretimi,(Çev: Cahit Külebi), Başak Yay, Ankara.
  • MEB: (2005), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • MEB: (2005a), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • ÖNER T. (2006). Bilişimde Özenli Türkçenin Önemi, Bilişim ve Bilgisayar Mühendisliği Dergisi, 1 (1), İstanbul
  • ÖZBAY, Murat (2000),İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerileri, Ankara, s.182. SAWKİNS, M. W. (1971). The Oral Responses of Selected Fifth Grade Children to Guestions Concerning Their Writing Expression. Buffalo, NY: Buffalo State University of New York.
  • SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, (4. Baskı), Anı Yayıncılık), Ankara.
  • TEMİZKAN, Mehmet(2010),Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi, TÜBAR-XXVII-/2010-Bahar
  • THOMPSON, M. O. (1981). A Workshop: Coping with Writing Anxiety. Post-Conference Workshop of the National Council of Teachers of English, Minneapolis, MN.
  • YALIN, H. İ. (1997). Eğitim Teknolojisi Öğretim Tasarımı, Pegem Yayınevi, Ankara.
  • YAMAN, Havva-ERDOĞAN, Yavuz(2007),İnternet Kullanımının Türkçeye Etkileri: Nitel Bir Araştırma, Journal of Language and Linguistic Studies Vol.3, No.2, October 2007.
  • YAMAN, Havva (2010), Writing Anxiety of Turkish Students: Scale Development and the Working Procedures in Terms of Various Variables, International Online Journal of Educational Sciences, 2010, 2 (1), s.267-289
  • YILDIRIM, Faruk – ÖZTÜRK, Başak(…),Türkçe Dersi Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Öğesi Hakkında Öğretmen Görüşleri, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ,Cilt:03 No:37 s.92-108.

YAZMA EĞİTİMİ SÜRECİNDE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 61 - 71, 30.12.2013

Abstract

Okullarda uygulanan anadil eğitimi bütünleşik bir yapı arz etmektedir. Bu yapı okuma, yazma, dinleme, konuşma ve dil bilgisi başlıkları altında toplanmaktadır. Bazı araştırmacıların görsel okuma ve görsel sunuyu da bu yapı içerisine dâhil ettiğini görmekteyiz. Birbirini sürekli olarak etkileyen bu yapıda yazma eğitimi önemli bir konumda bulunmaktadır. Dinleme ve konuşma becerilerinin informal yollarla kazanıldığı bilinmektedir. Tabii ki bunların geliştirilmesi düzenli bir eğitimi gerektirir ancak yazma becerisinin yalnızca formal yollarla kazanıldığının bilinmesi, bu sürecin ne kadar zor olduğu hakkında ipuçları vermektedir. Bireylerin duygu, düşünce ve hayallerini çeşitli sembolleri kullanarak metin oluşturmasına yazma diyoruz. Bu becerinin ediminde ise bazı sorunlar karşımıza çıkmaktadır. Bu sorunları öğrenciden kaynaklanan, öğretmenden kaynaklanan ve kullanılan araç-gereçten kaynaklanan sorunlar olarak başlıklar altında toplayabiliriz. Yaptığımız bu çalışmada sorunların neler olduğu ve sorunların ana nedenlerinin neler olduğu üzerine yapılan çalışmalar incelenmiş ve çeşitli çıkarımlarda bulunulmuştur.

References

  • AÇIKGÖZ, K. Ü. (2005),Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • AKYOL, H (2006,)Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Kök Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, Ali Fuat – UNGAN, Suat (2008), İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Çalışmalarının Bazı Yönlerden Değerlendirilmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Nisan 2008,Sayı 20.
  • BÜLBÜL, A. R. (2000),Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları, Konya.
  • BYRNE, D. (1988). Teaching Writing Skills. Honkhong: Longman.
  • CALP, M. (2007),Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi (3. Baskı),Eğitim Kitabevi Yayınları, Konya.
  • COŞKUN, Eyüp(2007),İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Pegema Yayıncılık, Ankara,s.49-90.
  • DEMİREL, Özcan(2000), . Türkçe Öğretimi, Pagem Yayıncılık, Ankara.
  • DEMİREL, Ö. (2003).Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. DersKitaplarının Seçiminde Kullanılan Ölçütler,http://ttkb.meb.gov.tr/kitapinceleme.aspx.
  • GÖÇER, Ali (2007),İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından Değerlendirilmesi, III. Sosyal Bilimler Kongre Bildirisi.
  • GÖMLEKSİZ, Mehmet-SİNAN, Ahmet Turan-DEMİR, Sezgin(2010),İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Öğrenme Alanının Etkinliğinin Değerlendirtmesi, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 5/4 Fall 2010
  • KANTEMİR, E. (1997),Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi, Ankara.
  • KAVCAR, C. Sever- S. ve OĞUZKAN, F. (2001), Türkçe Öğretimi, Engin Yayınevi, Ankara.
  • KUZU, Tülay Sarar (2004), Etkileşimsel Model’e Uygun Okuma Öğretiminin Türkçe Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 1 s.55-77
  • MARSHALL, Julia (1994), Anadili ve Yazın Öğretimi,(Çev: Cahit Külebi), Başak Yay, Ankara.
  • MEB: (2005), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • MEB: (2005a), İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • ÖNER T. (2006). Bilişimde Özenli Türkçenin Önemi, Bilişim ve Bilgisayar Mühendisliği Dergisi, 1 (1), İstanbul
  • ÖZBAY, Murat (2000),İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerileri, Ankara, s.182. SAWKİNS, M. W. (1971). The Oral Responses of Selected Fifth Grade Children to Guestions Concerning Their Writing Expression. Buffalo, NY: Buffalo State University of New York.
  • SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, (4. Baskı), Anı Yayıncılık), Ankara.
  • TEMİZKAN, Mehmet(2010),Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi, TÜBAR-XXVII-/2010-Bahar
  • THOMPSON, M. O. (1981). A Workshop: Coping with Writing Anxiety. Post-Conference Workshop of the National Council of Teachers of English, Minneapolis, MN.
  • YALIN, H. İ. (1997). Eğitim Teknolojisi Öğretim Tasarımı, Pegem Yayınevi, Ankara.
  • YAMAN, Havva-ERDOĞAN, Yavuz(2007),İnternet Kullanımının Türkçeye Etkileri: Nitel Bir Araştırma, Journal of Language and Linguistic Studies Vol.3, No.2, October 2007.
  • YAMAN, Havva (2010), Writing Anxiety of Turkish Students: Scale Development and the Working Procedures in Terms of Various Variables, International Online Journal of Educational Sciences, 2010, 2 (1), s.267-289
  • YILDIRIM, Faruk – ÖZTÜRK, Başak(…),Türkçe Dersi Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Öğesi Hakkında Öğretmen Görüşleri, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ,Cilt:03 No:37 s.92-108.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Fidan

Publication Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Fidan, M. (2013). YAZMA EĞİTİMİ SÜRECİNDE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 1(1), 61-71.