Research Article
BibTex RIS Cite

RESEARCH OF THE SELF-EFFICACY PERCEPTIONS OF TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE USAGE OF CREATIVE DRAMA METHOD

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 48 - 65, 30.12.2014

Abstract

The purpose of the study is to determine pre-service teachers’ self-efficacy perceptions towards the usage of creative drama method. The study is conducted with the use of screening model with descriptive method. Study group of this research consisted of 1st, 2nd, 3rd, 4th grade students who study Primary Education, Social Studies Education Turkish Language Teaching and Science Education programs in Nigde University at 2013-2014 academic year. Study group consisted of 1368 students. “The self-efficacy scale for the usage of creative drama method” which has been introduced by Can and Cantürk-Günhan (2009) has been used as data collection tool for the research which has the scale includes 5 point Likert scale and 47 items. Based on the results of the research, it is understood that the teacher candidates have affirmative attitudes on using the creative drama method. It is observed that there are significant differences among gender as a variable, departments and classes of the primary school education department while determining the self-efficacy perceptions on using the creative drama method. It is seen that there is a significant diffrerence among the groups’ self efficacy perceptions towards use of creative drama. The source of difference is beetween primary education and Turkish language education pre-service teachers, besides between primary school education and science education pre-service teachers in favor of primary education pre-service teachers.

References

  • AÇIKGÖZ, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • AKBAŞ, A. ve ÇELİKKALELİ, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretmeni Öz Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1), 98-210.
  • AKTAŞ, T. ve İŞİGÜZEL, B. (2014). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 3, 17-24.
  • ALTINTAŞ, E. ve KAYA, H. (2012). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemiyle Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz-Yeterlik ve Tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 28(4), 287-295.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 48 - 65, 30.12.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ‘yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarını’ belirlemektir. Bu çalışma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 468’i sınıf, 401’i sosyal bilgiler, 311’i Türkçe ve 188’i fen bilgisi olmak üzere Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 1368 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Can ve Cantürk-Günhan (2009) tarafından geliştirilmiş 47 maddeden oluşan 5’li likert tipi “Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinden elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algısının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına oranla yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümleri arasında yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Farkın sınıf öğretmeni adayları ile Türkçe öğretmeni adayları arasında ve sınıf öğretmeni adayları ile fen bilgisi öğretmeni adayları arasında sınıf öğretmeni adayları lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • AÇIKGÖZ, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • AKBAŞ, A. ve ÇELİKKALELİ, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretmeni Öz Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1), 98-210.
  • AKTAŞ, T. ve İŞİGÜZEL, B. (2014). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 3, 17-24.
  • ALTINTAŞ, E. ve KAYA, H. (2012). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemiyle Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz-Yeterlik ve Tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 28(4), 287-295.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish and Social Sciences Education (Diğer)
Journal Section Research Article
Authors

Gülşah Almaz This is me

Yrd.doç.dr.kamil İşeri

Emre Ünal

Publication Date December 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Almaz, G., İşeri, Y., & Ünal, E. (2014). ÖĞRETMEN ADAYLARININ YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 2(3), 48-65.