Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF GERMAN VERB CONJUGATION ACQUISITION BY TURKOPHONES AS A SECOND LANGUAGE ACQUISITION

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 149 - 168, 30.12.2014

Öz

This study is in 2010-12 academic year in German Language Courses of Sakarya University. The institution, to which the students are registered has got syllabus, but they didn’t acquired language knowledge and skills for academic purposes in the foreign language, which institution syllabus prescribed. This study is required to provide a better teaching of foreign language for the students who semothertong is Turkish in the German preparatory classes of university. Dependently it is thought that instructor in the German preparatory classes have problems teaching a foreign language. According it is aimed with this study that both parties recognized their short comings and due to the fact that a new syllabus are suggested a proposal. Another aim of this research is that the German acquisition of Turkophones is different from the students and that they acquired conjugation of target language in a consequence of significant phases. If this hypothesis is proved with present research, method and tools, which are employed up to now in teaching of German for the Turkophones student, lose their validity from now on and here obtained result plays a supporting role in determining of a new principle. 2010-2012 academic years at the Sakarya University the department of German Language and Literature students has been selected for this population and sample selection study. The data, which used in this study, are based on the master thesis of researcher, which he made in year 2012.

Kaynakça

  • Aydın, Ö. (2001) İkinci Dil Ediniminde Evrensel Dilbilgisine Erişim, Dilbilim ve Uygulamaları, sayı: 2, s. 11-30. Bley-Vroman, R. (1989) What is the logical problem of foreign language learning? J. Schachter ve S. Gass (haz.), Linguistic perspectives on second language acquisition, içinde. Cambridge University Press. Chomsky, N. (2007) Demokrasi ve Eğitim, İstanbul; Çev: Nuri Ersoy. Collier, V.P., & Thomas, W.P. (2001a) Educating linguistically and culturally diverse students in correctional settings. The Journal of Correctional Education, 52 (2), 68-73.
  • Cook, V. (1993). Linguistics and Second Language Acquisition. New York: St. Martin‘s Press. Pp. x + 313.ISBN 0-312-10355-7 (paper); 0-312-10100-7 (cloth) Demirezen, M. (2003) Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. Dil Dergisi. Sayı: 118.TÖMER. Ankara Üniversitesi. Diehl, E., H. Christen, S. Leuenberger, I. Privat ve T. Studer, (2000) Grammatikunterricht: Allesfür der Katz?, Untersuchungen zum Zweitsprachenerwerb Deutsch, Niemeyer, Tübingen. DUDEN (Das große Wörterbuch der deutschen Sprache) (1984),völlig neue bearb. Und erw. Aufl., Manheim.

ANADİLİ TÜRKÇE OLAN YETİŞKİN BİREYLERİN İKİNCİ DİL OLARAK ALMANCA EDİNİMİNDE ALMANCA FİİL ÇEKİMİ EDİNİM SIRALAMASININ İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 3, 149 - 168, 30.12.2014

Öz

Sakarya Üniversitesi 2010-2012 eğitim/öğretim yılı Almanca Hazırlık Sınıflarında öğrencilerin kayıtlı oldukları kurum izlencelerin öngördüğü yabancı dilde akademik amaçlı dil bilgisi ve becerileri kazanmada istenilen düzeye ulaşamadıkları gibi erek dil ediniminde bazı sorunlar yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu araştırma, anadilleri Türkçe olan (Türkofon) öğrenicilere üniversitelerin hazırlık sınıflarında daha iyi bir yabancı dil öğretimi verebilmek için gerekli olan yabancı dil izlenceyi geliştirmeye olan gereksinim nedeniyle yapılmıştır. Yine buna bağlı olarak, Almanca hazırlık sınıfı öğretim elemanlarının da yabancı dil öğretmede sorun yaşadıkları düşünülmektedir. Dolayısıyla, bu çalışma ile her iki tarafın da eksikliklerin farkına varılması ve böylece yeni bir ders izlencesi önerisinde bulunulması amaçlanmıştır. Bu araştırmanın bir diğer amacı da Türkofonların Almanca edinimi, anadilleri Almanca olanlardan farklı olduğunu ve erek dilin fiil çekimi ediniminin belirli aşamalar sonucunda edindiklerini deneysel göstermektir. Mevcut araştırmayla bu varsayım ispatlanırsa Türkofon öğreniciler için Almanca öğretiminde şimdiye kadar uygulanan yöntem ve araçların bundan böyle geçerliliğini yitirmesi ve buradan elde edilecek sonuç ile yeni ilkelerin belirlenmesinde yardımcı rol oynayacaktır.

Kaynakça

  • Aydın, Ö. (2001) İkinci Dil Ediniminde Evrensel Dilbilgisine Erişim, Dilbilim ve Uygulamaları, sayı: 2, s. 11-30. Bley-Vroman, R. (1989) What is the logical problem of foreign language learning? J. Schachter ve S. Gass (haz.), Linguistic perspectives on second language acquisition, içinde. Cambridge University Press. Chomsky, N. (2007) Demokrasi ve Eğitim, İstanbul; Çev: Nuri Ersoy. Collier, V.P., & Thomas, W.P. (2001a) Educating linguistically and culturally diverse students in correctional settings. The Journal of Correctional Education, 52 (2), 68-73.
  • Cook, V. (1993). Linguistics and Second Language Acquisition. New York: St. Martin‘s Press. Pp. x + 313.ISBN 0-312-10355-7 (paper); 0-312-10100-7 (cloth) Demirezen, M. (2003) Yabancı Dil ve Anadil Öğreniminde Kritik Dönemler. Dil Dergisi. Sayı: 118.TÖMER. Ankara Üniversitesi. Diehl, E., H. Christen, S. Leuenberger, I. Privat ve T. Studer, (2000) Grammatikunterricht: Allesfür der Katz?, Untersuchungen zum Zweitsprachenerwerb Deutsch, Niemeyer, Tübingen. DUDEN (Das große Wörterbuch der deutschen Sprache) (1984),völlig neue bearb. Und erw. Aufl., Manheim.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Edinimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Recep Akay

Mehmet Halit Atli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akay, R., & Atli, M. H. (2014). ANADİLİ TÜRKÇE OLAN YETİŞKİN BİREYLERİN İKİNCİ DİL OLARAK ALMANCA EDİNİMİNDE ALMANCA FİİL ÇEKİMİ EDİNİM SIRALAMASININ İNCELENMESİ. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 2(3), 149-168.