In foreign language teaching, the success / failure of each student is based on different reasons. Personality, environmental factors, intelligence, learning styles, anxiety, learning strategies, age, tendency and ultimately motivation are the accepted ones. Motivation, as one of the individual differences in foreign language teaching, is of the topics examined in many areas of social sciences. This study will be considered as part of the language learning process of students in the field of foreign language teaching. In this article, approaches of different linguists to motivation are examined and motivation in foreign language teaching is explained with general titles. These topics can be subdivided into complementary, instrumental motivations, attitudes towards second language speakers / society, social environment motivation, linguistic self-confidence, cultural interest, ethno linguistic power. In addition, opinions of many researchers such as Robert Gardner, Zoltan Dornyei, Dave Scheidecker and Bill Freeman have been discussed. As a result, the main schema of the article is shaped according to Dornyei's views. This study will be the first to measure the motivations of Turkish students, who learn Polish language. The results of the questionnaire conducted by the students who learn this language in the Department of Polish Language and Culture at Ankara University are evaluated, analyzed and presented. According to these results, various results are shown in triangle among students, their family and teachers.
Polish language motivation foreign language teaching individual differences in foreign language teaching impacts of motivation
Yabancı dil öğretiminde her öğrencinin başarısı/başarısızlığı farklı temellere dayanır. Kişilik, çevresel faktörler, zekâ, öğrenme biçemleri, kaygı, öğrenme stratejileri, yaş, eğilim ve son olarak güdülenme bu temellerden kabul görmüş olanlardandır. Yabancı dil öğretiminde bireysel farklılıklardan biri olan güdülenme ise sosyal bilimlerin pek çok alanında incelenmiştir. Bu çalışmada ise yabancı dil öğretimi alanında öğrencilerin dil öğrenme sürecinin bir parçası olarak ele alınacaktır. Farklı dilbilimcilerin güdülenme konusuna olan yaklaşımları da bu makalede incelenmiş olup yabancı dil öğretiminde güdülenme genel başlıklarla açıklanmıştır. Bu başlıklar bütünleyici, araçsal güdülenme, ikinci dil konuşucularına/ toplumuna olan tutum güdülenmesi, sosyal çevre güdülenmesi, dilbilimsel özgüven, kültürel ilgi, etnolinguistik güç olarak alt başlıklar halinde verilebilir. Ayrıca Robert Gardner, Zoltan Dörnyei, Dave Scheidecker ve Bill Freeman gibi pek çok araştırmacının görüşleri de ele alınmıştır. Neticede makalenin ana şeması Dörnyei’nin görüşlerine uygun olarak şekillendirilmiştir. Bu çalışma Polonya dilini öğrenen Türk öğrencilerin güdülenmelerini ölçmeyi amaçlayan ilk çalışma olacaktır. Ankara Üniversitesi Polonya Dili ve Kültürü Anabilim Dalı’nda bu dili öğrenen öğrencilerle yapılan anket çalışmasının verileri değerlendirilmiş ve bu verilerin sonuçları analiz edilerek öneriler sunulmuştur. Sonuçlara göre ise, öğrenci, öğrencinin ailesi ve öğretmen üçgeninde çeşitli sonuçlar ortaya koyulmuştur.
Polonya dili güdülenme yabancı dil öğretimi yabancı dil öğretiminde bireysel farklılıklar güdülenmenin etkileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |