Teknoloji her sektörde o kadar hızla gelişmekte ki biriyle tanışırken
nerdeyse bir yenisi ortaya çıkmaktadır. Bu hıza ayak uydurmak zor olduğundan
bazıları kullanılmadan rafa kaldırılmaktadır. Eğitim alanında ise yeniliğe ayak
uyduramayan kimi zaman eğiticiler olurken kimi zaman da öğrenciler olmaktadır.
Bu çalışmada, mühendislik öğrencilerinin ders içi kullanılacak bir mobil
uygulamaya karşı davranışları incelenmiştir. Bu amaçla Çukurova Üniversitesi
Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerinden 70 kişi, rassal olarak iki gruba ayrılmış
ve bunlardan sadece biri değişime hazırlanmıştır. Uygulama her iki grup
öğrencileri tarafından indirilmiş ve onların uygulamaya ilişkin görüşleri
online anket ile alınmıştır. Anket verileri SPSS Windows 25 paket programı ile
derlenmiş ve bağımsız t testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, “değişime
hazırlanan grup” ile diğer grup arasında önemli bir fark olduğu ortaya
çıkmıştır. Eğitime katılan öğrenciler uygulamayı kullanmaya daha istekli olduğu
görülmüştür. Bu nedenle, öğrencilerin yeni uygulama hakkında bilgilendirilmeleri
ve onların eğitilmeleri gerekmektedir. Çalışmada ayrıca öğrencilerin değişime
katılmalarını teşvik edecek bir sistem önerilmiştir.
In all sectors, technology is changing so rapidly that
as one is introduced, another is already in the pipeline. Owing to the
difficulty in keeping up to the rapid changes, some technologies are shelved
without being used. Concerning Education, those who do not adopt to innovation
and technology are teachers and
students. İn this study, the behaviours of 70 students studying in the
Department of Industrial Engineering in University of Çukurova were examined on
the use of a mobile application in their lessons. They were randomly
categorized in two groups. Only one group was prepared on the use of the application. The application was
downloded by the two groups and their opinions about the application were taken
via an online questionniare. Data was edited and an independent t-test was
conducted with SPSS Windows (ver. 25). The result showed that there was a
siginificant difference in the behavioural intentions between prepared and
unprepared groups for change. The prepared students were more willing to use the
application. Hence, students should be
educated and sensitized on the importance of applications. Additionaly, a new system to incentivize students to
easily participate in the change is proposed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | May 21, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |