This study aims investigate the effects of functional quality and technical quality of municipal services on citizens' perceptions of their overall satisfaction. In other words, the aim of this study is to investigate the relationships between the service performance of municipal employees (functional quality), citizens' perceptions of basic municipal services (technical quality) and citizens' perceptions of their overall satisfaction. For this purpose, a satisfaction survey was conducted for citizens over the age of eighteen living in the Sakarya Metropolitan Municipality (Sakarya Büyükşehir Belediyesi, SBB) area. The data were tested with exploratory and confirmatory factor analyses. The findings show that the service performance provided by municipal employees has a positive effect on satisfaction with basic municipal services such as urban planning services, socio-cultural services, public health services, social welfare services, workplace inspection services, water services, and cleaning services. It has been found out that citizens' satisfaction with basic municipal services has a positive effect on the overall satisfaction with municipal services. Besides it has been found out that service performance provided by municipal employees has a positive effect on the overall satisfaction with municipal services.
Service quality municipal services citizens’ satisfaction Grönross model functional quality
Bu çalışmanın amacı belediyecilik hizmetlerinin fonksiyonel kalitesi ve teknik kalitesinin vatandaşlarının genel memnuniyet algısı üzerindeki etkisini incelemektedir. Bir başka bakış açısıyla, belediye çalışanlarının hizmet performansı (fonksiyonel kalite), vatandaşların temel belediye hizmetlerinden memnuniyeti (teknik kalite) ve vatandaşların genel memnuniyet algıları arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Bu amaçla Sakarya Büyükşehir Belediyesi (SBB) sınırlı içinde yaşayan on sekiz yaşından büyük vatandaşlara yönelik bir memnuniyet anketi uygulanmıştır. Veriler keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleri ile test edilmiştir. Bulgular belediye çalışanlarının hizmet performansının (fonksiyonel kalitenin) şehir planlama hizmetleri, sosyal kültürel hizmetler, halk sağlığı hizmetleri, sosyal yardım ve dayanışma hizmetleri, işyerlerinin denetleme hizmetleri, içme ve kullanma suyu hizmetleri ve temizlik hizmetlerinden oluşan temel belediyecilik hizmetlerinden (teknik kaliteden) memnuniyet üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Vatandaşların temel belediyecilik hizmetlerinden (teknik kaliteden) memnun olmalarının belediye hizmetlerinden genel memnuniyet algısı üzerinde olumlu etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca, bulgular belediye çalışanlarının verdiği hizmet performansının (fonksiyonel kalitenin) belediye hizmetlerinden genel memnuniyet algısı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.
hizmet kalitesi belediye hizmetleri vatandaş memnuniyeti Grönross modeli fonksiyonel kalite teknik kalite
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2021 |
Submission Date | February 6, 2021 |
Acceptance Date | February 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.