BibTex RIS Cite

THE EXAMINATION OF JOB ADVERTISEMENTS FOR TOURISM ESTABLISHMENTS BY CONTENT ANALYSIS METHOD

Year 2014, , 19 - 42, 01.01.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.425

Abstract

In this study, the job advertisements for tourism enterprises in Turkey were examined by content analysis method. The data were collected by using 24 job advertisements published in two Turkish newspapers and 1397 in four Turkish websites. Thus, the database of the research for tourism enterprises includes of 1421 job advertisements. According to the findings, the first leading three cities in advertisements are İstanbul, Antalya and Muğla. In advertisemenst, its remarkable that the large number of city hotels stand out in relief. At the hotel enterprises in which the job advertisements are made mostly are the departments of front office, food and beverage and housekeeping. It has been found out that the advertisements in the study remain rather weak with regard to the facilities that the candidate employees are provided, some qualities that the candidate employees are supposed to have, and the contact information of the enterprises

References

  • Ağaoğlu, O. K. (1992). İşgücünü verimli kullanma tekniklerinin turizm sektörüne uygulanması. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Ağca, V., & Ertan, H. (2008). Duygusal bağlılık içsel motivasyon ilişkisi: Antalya’da beş yıldızlı otellerde bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 135–156.
  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan kaynakları kapsamında 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde iş tatmini: İstanbul’da yapılan ampirik bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 167-193.
  • Akoğlan, M. (1998). Turizm sektöründe insan kaynakları seçim yöntemleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Mart – Haziran, (9), 26–30.
  • Akoğlan, M., & Kozak, N. (1995). Otel işletmelerinde personel kullanım alanları üzerine bazı gözlemler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 36–39.
  • Akova, O., Sarıışık, M., & Akbaba, A. (2007). Seyahat acentalarında işgören bulma ve işgören seçme yöntemlerine yönelik bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(13), 275–296.
  • Aldemir, C., Ataol, A., & Solakoğlu, G. B. (1993). Personel yönetimi. İzmir: Barış Yayınları.
  • Backhaus, K. B. (2004). An exploration of corporate recruitment descriptions on monster.com. Journal of Business Communication, April, 41(2), 115–136.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., & Şeşen, E. (2008), Personel temin sürecinde gazete ilanları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 35–44.
  • Batman, O. (1999). Otel işletmelerinin yönetimi. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Bingöl, D. (1990). Personel yönetimi ve beşeri ilişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • Birdir, K. (2000). Türkiye’de otel genel müdürlerinin iş devir süreleri ve nedenleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Prof. Dr. Hasan Olalı Özel Sayısı, Eylül–Aralık, (11), 142–148.
  • Bjurgert, J., & Karlsson, J. (2010). Internal recruitment in the hotel industry–a case study of how internal recruiting affect employees’ motivation. Master Thesis, University of Gothenburg, School of Business, Economics and Law, Gothenburg, Sweden.
  • Blackman, A. (2006). Graduating students’ responses to recruitment advertisements. Journal of Business Communication, October, 43(4), 367–388.
  • Cho, S., Woods, R. H., Jang, S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resources management practies on hospitality firm’s performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262–277.
  • Çiçek, H., Demirel, M., & Onat, O. K. (2010). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187–206.
  • Demir, M. (2011), İş yaşamında ayrımcılık: Turizm sektörü örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 760–784.
  • Denizer, D. (2005). Turizm işletmelerinde yönetim süreci. 1. Burdur Sempozyumu, 16 – 19 Kasım, Burdur, 484–494.
  • Erdem, B. (2002). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından personel bulma ve seçme süreci (örnek bir uygulama). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Erdem, B. (2003). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin yeri ve önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 5(2), Erişim Tarihi: 09.03.2013, http:// www.isguc.org/?p=article&id=136&cilt=5&sayi=2&yil=2003
  • Erdem, B., & Kabakçı, E. (2004), Otel işletmelerinde internet üzerinden işe alım (e-işe alım) üzerine ampirik bir araştırma. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F., 25-26 Kasım, Eskişehir, 119–131.
  • Erdem, B. (2007). İşletmelerde bir performans yönetimi aracı olarak kıyaslama tekniğinden yararlanma: Konaklama işletmelerinde kat hizmetleri yönetimine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Erdem, B. (2010). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin otel işletmelerinin animasyon bölümüne yönelik tutumları: Ampirik bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 10(3), 1085–1113.
  • Hay Group (2002). e-HR : A new source of value-creation. Working Paper, 1–18, Retrieved March 01, 2013, from http://www.smnweb.com/e-hr/letture/e-hr/05.pdf
  • http://www.turizmgazetesi.com/, Erişim Tarihi: 28.09.2012 – 02.10.2012
  • http://www.yenibiris.com/, Erişim Tarihi: 02.10.2012 – 06.10.2012
  • http://www.kariyer.net/website/index.aspx, Erişim Tarihi: 06.10.2012 – 08.10.2012
  • http://sgb.kulturturizm.gov.tr/TR,15229/turizm-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 09.03.2013
  • http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,9859/tesis-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 09.03.2013
  • Human Resources (2000). Eleman seçme ve işe alma yöntemleri. İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, 4(2), 30–32.
  • Hürriyet Gazetesi (2012). Hürriyet İK (İnsan Kaynakları) Eki. 23 Eylül 2012, 30 Eylül 2012 ve 07 Ekim 2012 Pazar.
  • Keklik, B. (2007). İnsan kaynakları temininde kullanılan tekniklerin etkinliklerine ilişkin kobi’lerde bir araştırma ve model önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Keleş, A., & Keleş, A. (2002). İnternet’te insan kaynakları yönetimi. Türkiye’de İnternet Konferansları, INET – TR 2002, İstanbul, Erişim Tarihi: 04.03.2013, inet-tr.org.tr/ inetconf8/bildiri/4.doc
  • Kolu, N. (2006). Otel işletmelerinde insan kaynakları seçim yöntemleri personel bulma ve seçme süreci (örnek bir uygulama). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kozak, M. A., & Güçlü, H. N. (2008). Turizm işletmelerinde duygusal çaba faktörlerinin işe alma sürecinde kullanılması üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 39–56.
  • Küçükönal, H., & Korul, V. (2002). Havayolu işletmelerinde insan kaynakları yönetimi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 67–90.
  • Milliyet Gazetesi (2012). Milliyet Ege Eki. 23 Eylül 2012, 30 Eylül 2012 ve 07 Ekim 2012 Pazar.
  • Mullins, L. J. (1995). Hospitality management a human resources approach. Second Edition, London: Pitman Publishing.
  • Olalı, H., & Korzay, M. (1993). Otel İşletmeciliği. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş.
  • Öksüz, B. (2011). E-işe alım sürecinde kurumsal web sitelerinin kullanımı ve konu üzerine bir araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 268–283.
  • Özçelik, A. O. (2000). İşletmelerde insan kaynaklarına ilişkin bazı kriterlere göre işe alma uygulamalarındaki farklılıkların belirlenmesine yönelik bir araştırma. VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 25–27 Mayıs, Nevşehir, 801–815.
  • Özgan, B. B., Yazıcı, H. N. T., & Fener, T. Ç. (2010). Turizm işletmelerinde teknik hizmetler biriminin (bölümünün) personel seçme, değerlendirme ve işe yerleştirme süreci, kurum işleyiş sürecine etkisi (örnek çalışma: Çırağan Kempinski oteli). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 29–35.
  • Pelit, E., & Kılıç, İ. (2012). Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 122–140.
  • Riley, M. (1991). Human resource management: a guide to personnel practice in the hotel and catering industries. Oxford: Butterworth – Heinemann.
  • Rozelle, A L., & Landis, R. S. (2002). An examination of the relationship between use of the Internet as a recruitment source and student attitudes. Computers in Human Behavior, September, 18(5), 593–604.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Saldamlı, A. (2000). Otel işletmelerinde stres kaynakları ve çalışanlar üzerindeki etkileri: beş yıldızlı otellerde bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6), 288–302.
  • Saldamlı, A. (2008). İnsan kaynakları yönetiminde bilişim teknolojisinin kullanımına yönelik bir araştırma: Tekirdağ örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar, 17(13), 239–263.
  • Seymen, O. A. (2001). Dış kaynaklardan yararlanma ve konaklama işletmelerinde işgören bulma sürecine uygulanması. Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 65–88.
  • Toskay, T. (1983). Turizm: turizm olayına genel yaklaşım. İstanbul: Der Yayınları.
  • Tütüncü, Ö., & Demir, M. (2002). Konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve işgücü hareketlerinin analizi. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Tütüncü, Ö., Tarlan, D., & Mamyrklov, N. (2003). Seyahat acentalarında çalışanların işe alma sürecini algılamaları ve İzmir ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 114–140.
  • Usal, A., & Kurgun, O. A. (2006). Turizm işletmelerinde maliyet analizi. Ankara: Detay Yayınevi.
  • Welch, J. (2000). How to use recruitsource. People Management, 6(21), 66–67.

TURİZM İŞLETMELERİNE YÖNELİK İŞ İLANLARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ

Year 2014, , 19 - 42, 01.01.2014
https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.425

Abstract

Bu araştırmada, Türkiye’deki turizm işletmelerine yönelik iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Veriler; iki adet Türkçe gazetede yayımlanan 24 ve dört adet Türkçe internet sitesindeki 1397 iş ilanından yararlanılarak elde edilmiştir. Böylece araştırmanın veri tabanı, turizm işletmeleri ile ilgili olarak 1421 iş ilanından oluşmuştur. Bulgulara göre, ilanlarda öne çıkan ilk üç il; İstanbul, Antalya ve Muğla şeklindedir. Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının büyük çoğunluğu oteller ile ilgilidir. İlanlarda şehir otellerinin ağırlığı göze çarpmaktadır. Otel işletmelerinde en çok eleman aranan ilk üç departman; önbüro, yiyecek–içecek ve kat hizmetleridir. Araştırma kapsamındaki ilanların; aday işgörenlerde aranan bazı özellikler, işgörenlere sağlanan olanaklar ve işletme iletişim bilgilerini içermesi bakımından oldukça zayıf kaldıkları tespit edilmiştir.

References

  • Ağaoğlu, O. K. (1992). İşgücünü verimli kullanma tekniklerinin turizm sektörüne uygulanması. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları.
  • Ağca, V., & Ertan, H. (2008). Duygusal bağlılık içsel motivasyon ilişkisi: Antalya’da beş yıldızlı otellerde bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 135–156.
  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan kaynakları kapsamında 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde iş tatmini: İstanbul’da yapılan ampirik bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 167-193.
  • Akoğlan, M. (1998). Turizm sektöründe insan kaynakları seçim yöntemleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Mart – Haziran, (9), 26–30.
  • Akoğlan, M., & Kozak, N. (1995). Otel işletmelerinde personel kullanım alanları üzerine bazı gözlemler. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 36–39.
  • Akova, O., Sarıışık, M., & Akbaba, A. (2007). Seyahat acentalarında işgören bulma ve işgören seçme yöntemlerine yönelik bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(13), 275–296.
  • Aldemir, C., Ataol, A., & Solakoğlu, G. B. (1993). Personel yönetimi. İzmir: Barış Yayınları.
  • Backhaus, K. B. (2004). An exploration of corporate recruitment descriptions on monster.com. Journal of Business Communication, April, 41(2), 115–136.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., & Şeşen, E. (2008), Personel temin sürecinde gazete ilanları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 35–44.
  • Batman, O. (1999). Otel işletmelerinin yönetimi. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Bingöl, D. (1990). Personel yönetimi ve beşeri ilişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Basımevi.
  • Birdir, K. (2000). Türkiye’de otel genel müdürlerinin iş devir süreleri ve nedenleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Prof. Dr. Hasan Olalı Özel Sayısı, Eylül–Aralık, (11), 142–148.
  • Bjurgert, J., & Karlsson, J. (2010). Internal recruitment in the hotel industry–a case study of how internal recruiting affect employees’ motivation. Master Thesis, University of Gothenburg, School of Business, Economics and Law, Gothenburg, Sweden.
  • Blackman, A. (2006). Graduating students’ responses to recruitment advertisements. Journal of Business Communication, October, 43(4), 367–388.
  • Cho, S., Woods, R. H., Jang, S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resources management practies on hospitality firm’s performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262–277.
  • Çiçek, H., Demirel, M., & Onat, O. K. (2010). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187–206.
  • Demir, M. (2011), İş yaşamında ayrımcılık: Turizm sektörü örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 760–784.
  • Denizer, D. (2005). Turizm işletmelerinde yönetim süreci. 1. Burdur Sempozyumu, 16 – 19 Kasım, Burdur, 484–494.
  • Erdem, B. (2002). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından personel bulma ve seçme süreci (örnek bir uygulama). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Erdem, B. (2003). Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin yeri ve önemi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 5(2), Erişim Tarihi: 09.03.2013, http:// www.isguc.org/?p=article&id=136&cilt=5&sayi=2&yil=2003
  • Erdem, B., & Kabakçı, E. (2004), Otel işletmelerinde internet üzerinden işe alım (e-işe alım) üzerine ampirik bir araştırma. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F., 25-26 Kasım, Eskişehir, 119–131.
  • Erdem, B. (2007). İşletmelerde bir performans yönetimi aracı olarak kıyaslama tekniğinden yararlanma: Konaklama işletmelerinde kat hizmetleri yönetimine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Erdem, B. (2010). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin otel işletmelerinin animasyon bölümüne yönelik tutumları: Ampirik bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 10(3), 1085–1113.
  • Hay Group (2002). e-HR : A new source of value-creation. Working Paper, 1–18, Retrieved March 01, 2013, from http://www.smnweb.com/e-hr/letture/e-hr/05.pdf
  • http://www.turizmgazetesi.com/, Erişim Tarihi: 28.09.2012 – 02.10.2012
  • http://www.yenibiris.com/, Erişim Tarihi: 02.10.2012 – 06.10.2012
  • http://www.kariyer.net/website/index.aspx, Erişim Tarihi: 06.10.2012 – 08.10.2012
  • http://sgb.kulturturizm.gov.tr/TR,15229/turizm-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 09.03.2013
  • http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,9859/tesis-istatistikleri.html, Erişim Tarihi: 09.03.2013
  • Human Resources (2000). Eleman seçme ve işe alma yöntemleri. İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, 4(2), 30–32.
  • Hürriyet Gazetesi (2012). Hürriyet İK (İnsan Kaynakları) Eki. 23 Eylül 2012, 30 Eylül 2012 ve 07 Ekim 2012 Pazar.
  • Keklik, B. (2007). İnsan kaynakları temininde kullanılan tekniklerin etkinliklerine ilişkin kobi’lerde bir araştırma ve model önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Keleş, A., & Keleş, A. (2002). İnternet’te insan kaynakları yönetimi. Türkiye’de İnternet Konferansları, INET – TR 2002, İstanbul, Erişim Tarihi: 04.03.2013, inet-tr.org.tr/ inetconf8/bildiri/4.doc
  • Kolu, N. (2006). Otel işletmelerinde insan kaynakları seçim yöntemleri personel bulma ve seçme süreci (örnek bir uygulama). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kozak, M. A., & Güçlü, H. N. (2008). Turizm işletmelerinde duygusal çaba faktörlerinin işe alma sürecinde kullanılması üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 39–56.
  • Küçükönal, H., & Korul, V. (2002). Havayolu işletmelerinde insan kaynakları yönetimi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 67–90.
  • Milliyet Gazetesi (2012). Milliyet Ege Eki. 23 Eylül 2012, 30 Eylül 2012 ve 07 Ekim 2012 Pazar.
  • Mullins, L. J. (1995). Hospitality management a human resources approach. Second Edition, London: Pitman Publishing.
  • Olalı, H., & Korzay, M. (1993). Otel İşletmeciliği. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş.
  • Öksüz, B. (2011). E-işe alım sürecinde kurumsal web sitelerinin kullanımı ve konu üzerine bir araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 268–283.
  • Özçelik, A. O. (2000). İşletmelerde insan kaynaklarına ilişkin bazı kriterlere göre işe alma uygulamalarındaki farklılıkların belirlenmesine yönelik bir araştırma. VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 25–27 Mayıs, Nevşehir, 801–815.
  • Özgan, B. B., Yazıcı, H. N. T., & Fener, T. Ç. (2010). Turizm işletmelerinde teknik hizmetler biriminin (bölümünün) personel seçme, değerlendirme ve işe yerleştirme süreci, kurum işleyiş sürecine etkisi (örnek çalışma: Çırağan Kempinski oteli). Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 29–35.
  • Pelit, E., & Kılıç, İ. (2012). Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(2), 122–140.
  • Riley, M. (1991). Human resource management: a guide to personnel practice in the hotel and catering industries. Oxford: Butterworth – Heinemann.
  • Rozelle, A L., & Landis, R. S. (2002). An examination of the relationship between use of the Internet as a recruitment source and student attitudes. Computers in Human Behavior, September, 18(5), 593–604.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Saldamlı, A. (2000). Otel işletmelerinde stres kaynakları ve çalışanlar üzerindeki etkileri: beş yıldızlı otellerde bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6), 288–302.
  • Saldamlı, A. (2008). İnsan kaynakları yönetiminde bilişim teknolojisinin kullanımına yönelik bir araştırma: Tekirdağ örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar, 17(13), 239–263.
  • Seymen, O. A. (2001). Dış kaynaklardan yararlanma ve konaklama işletmelerinde işgören bulma sürecine uygulanması. Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 65–88.
  • Toskay, T. (1983). Turizm: turizm olayına genel yaklaşım. İstanbul: Der Yayınları.
  • Tütüncü, Ö., & Demir, M. (2002). Konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve işgücü hareketlerinin analizi. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Tütüncü, Ö., Tarlan, D., & Mamyrklov, N. (2003). Seyahat acentalarında çalışanların işe alma sürecini algılamaları ve İzmir ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 114–140.
  • Usal, A., & Kurgun, O. A. (2006). Turizm işletmelerinde maliyet analizi. Ankara: Detay Yayınevi.
  • Welch, J. (2000). How to use recruitsource. People Management, 6(21), 66–67.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Barış Erdem This is me

Tuba Gezen This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Erdem, B., & Gezen, T. (2014). TURİZM İŞLETMELERİNE YÖNELİK İŞ İLANLARININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 10(21), 19-42. https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.425