The purpose of this research is to reveal how consumer percepts accounting service quality by using SERVQUAL scale. For this aim, face to face interviews were undertaken with 65 consumers who demanded accounting services from accounting bureaus in Rize in 2011. Costumers were asked to evaluate services according to 5 dimensions of SERVQUAL scale; tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy. At the end of the utilization of primary data, consumers who demanded account service perceived that the service they had was better than their expectations in physical dimension but it is understood that in other dimensions, there was no difference between expectations and presented services
Araştırmanın amacı muhasebe bürolarında sunulan hizmetlerin kalitesinin hizmet alanlar tarafından nasıl algılandığının SERVQUAL ölçeği kullanılarak ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak Rize’de faaliyet gösteren muhasebe bürolarından 2011 yılında hizmet almakta olan 65 müşteri ile yüz yüze görüşülmüş ve aldıkları hizmetin kalitesini SERVQUAL ölçeğine uygun olarak fiziksel, güvenirlilik, heveslilik, güven ve empati boyutlarında değerlendirmeleri istenmiştir. Toplanan sözkonusu birincil verilerin değerlendirilmesi sonucunda, muhasebe hizmeti alan müşteriler, kendilerine sunulan hizmetin kalitesini fiziksel boyutta beklentilerinin üstünde algılarken, diğer boyutlarda beklenen hizmet kalitesi ile algılanan hizmet kalitesi arasında anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 |