Changing environment and increasingly competitive conditions affect the accounting profession as well as the ever-changing needs and expectations of individuals and businesses, as it affects every profession.Especially in line with economic and technical developments, the importance of accounting and accounting education increases even more. Accounting education involves training activities aimed at creating accounting infrastructure, acquiring the necessary qualifications at each stage of the accounting process, and developing their skills. Therefore, universities are trying to educate the students of accounting department to be professionally and beneficial to society. For this reason, it is important for the universities to be able to understand their students well and evaluate their educational expectations. Learning the expectations of university students will enable them to better perform the functions of the universities as well as to increase the quality targeted in accounting education. Because the change of expectations towards the accounting profession will bring about change in form and content in accounting education at the same time
Değişen çevre ve artan rekabet koşulları, bireylerin ve işletmelerin sürekli değişim gösteren ihtiyaç ve beklentileri, her mesleği etkilediği gibi muhasebecilik mesleğini de etkilemektedir. Özellikle yaşanan ekonomik ve teknik gelişmeler doğrultusunda muhasebenin ve muhasebe eğitiminin önemi daha da artmaktadır. Muhasebe eğitimi, muhasebeyle ilgili altyapının oluşturulmasını, muhasebe sürecinin her aşamasında gerekli olan niteliklerin kazandırılmasını ve yeteneklerinin geliştirilmesini hedefleyen eğitim faaliyetlerini içermektedir. Dolayısıyla üniversiteler muhasebe bölümü öğrencilerini mesleğe ve topluma faydalı olacak şekilde yetiştirmek için uğraşmaktadırlar. Bu nedenle öncelikli olarak üniversitelerin öğrencilerini iyi tanıması ve onların eğitimden beklentilerini değerlendirebilmesi önem taşımaktadır. Üniversite öğrencilerinin beklentilerinin öğrenilmesi hem üniversitelerin işlevlerini daha iyi gerçekleştirebilmelerine hem de muhasebe eğitiminde hedeflenen kalitenin arttırılmasına olanak sağlayacaktır. Çünkü muhasebe mesleğine yönelik beklentilerin değişmesi aynı zamanda muhasebe eğitiminde de şekil ve içerik olarak değişimi beraberinde getirecektir. Bu bağlamda çalışmada, Manisa Celal Bayar Üniversitesine bağlı Ahmetli Meslek Yüksekokulu’nun muhasebe ve vergi uygulamaları bölümünde eğitim alan öğrencilerin meslek eğitiminden beklentileri ve muhasebe eğitimine ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrencilere anket yoluyla sorular yöneltilmiştir. Toplanan veriler SPSS 21 istatistik programı ile analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | October 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 ICMEB17 Özel Sayısı |