In this study, differ or coincide of financial knowledge level of Sakarya University Business Department Students was examined according to gender, age, personal income, grade or type of education. A questionnaire was administered to 326 students who was chosen as random. The frequent analysis, independent two samples t test and variance analaysis was applied to the data which has been obtained. In according to results of study; gender, age and grade factors have significant differences as statistical for the financial knowledge level
Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi, İşletme Bölümü öğrencilerinin finansal bilgi düzeyinin cinsiyet, yaş, gelir durumu, öğrenim görülen sınıf ya da öğrenim türüne göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu amaçla tesadüfi olarak seçilen 326 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere frekans analizi, bağımsız iki örnek t testi ve varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; cinsiyet, yaş ve öğrenim görülen sınıf faktörleri, finansal bilgi düzeyi için istatistiksel olarak anlamlı farklılığa sahip faktörlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 ICAFR 16 Özel Sayısı |