Kafka’s influence on literature was so enormous that the adjective ‘Kafkaesque’ was coined in his honour. Although the term has different definitions, this article expresses its meaning as the character's paradoxical situation and their despairing struggle against it. Similarly, if an analyst looked deeper at any of the tragic heroes in a tragedy, the predicament and continued fall of those characters would be a popular topic of research. In this essay, the ‘Kafkaesque’ traits of the characters Beatrice and De Flores from Thomas Middleton and William Rowley's The Changeling (1622) and King Macbeth from William Shakespeare's Macbeth (1606) will be examined comparatively with their tragic qualities. Revealing the ‘Kafkaesque’ features of these characters in these famous tragedies will also present the similarities between the concepts of the ‘tragedy’ and the ‘Kafkaesque’. The main difference between the two can be obtained from the process of their downfall: While Kafkaesque fall is due to the system, the tragic downfall is because of the characters’ themselves. The study will attempt to assess how consistent the attributes of these characters, penned around three centuries before the coinage of the phrase, are with the term itself.
Franz Kafka Kafkaesque Thomas Middleton and William Rowley The Changeling William Shakespeare Macbeth tragedy tragic flaw
Edebiyat dünyası Kafka'dan o kadar etkilenmiştir ki onun adından hareketle "Kafkaesk" isminde bir sıfat türetilmiştir. Kelime, Kafka'nın modern insanın yaşadığı kasvetli evrenine gönderme yapmaktadır. Samsa'nın Dönüşüm'deki konumu, “Kafkaesk” kelimesinin bir karakter için kullanımını göstermek için sıklıkla alıntılanır. Ana karakter, ne kadar çabalasa da kendini kurtaramaz; aslında, mücadele ettikçe durumu daha da kötüleşir ve daha da trajik bir hal alır. Bataklığa düşen, kendini kurtarmaya çalışırken daha da derin çamura gömülen bir canlı organizma veya çabaladıkça daha da sıkı düğümlenen bir örümcek ağına yakalanan küçük bir böceğin görüntüsü bu esrarengiz durum için güzel birer örnek olabilir. Benzer şekilde, eğer bir analist bir trajedideki trajik karakterlerden herhangi birine daha derinlemesine bakacak olursa, bu karakterlerin çıkmazlarının ve sürekli düşüşlerinin giderek kurtulunamaz bir hal aldığını görecektir. Bu makalede Thomas Middleton ve William Rowley'nin The Changeling (1622) oyunundan Beatrice ve De Flores karakterleri ile ve William Shakespeare'in Macbeth (1606) adlı eserinden Kral Macbeth karakterlerinin “Kafkaesk” özellikleri incelenecektir. Ünlü tragedyalara ait bu karakterlerin “Kafkaesk” özelliklerinin ortaya çıkarılması, aynı zamanda “trajedi” ve “Kafkaesk” kavramları arasındaki benzerlikleri de ortaya dökecektir. Çalışmada, “Kafkaesk” teriminden yaklaşık üç yüz yıl önce kaleme alınan bu karakterlerin niteliklerinin terimin kendisiyle ne kadar paralel olduğu değerlendirilmeye çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Franz Kafka, Kafkaesk, Thomas Middleton ve William Rowley, The Changeling, William Shakespeare, Macbeth, tragedya, trajik hata.
Franz Kafka Kafkaesque Thomas Middleton and William Rowley The Changeling William Shakespeare Macbeth. tragedya trajik hata
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | November 23, 2023 |
Acceptance Date | December 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
ULAKBİM-DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren International Journal of Filologia (IJOF) Filoloji Alanında Yayımlanan Uluslararası Hakemli, Bilimsel Bir Dergidir.