BibTex RIS Cite

Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Bazı Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 38 - 57, 28.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki bazı coğrafî kavramları anlama düzeylerini ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Burdur ili Gölhisar ilçesi Yusufça Ortaokulunda uygulanmıştır. Araştırmaya 16 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara 18 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler ‘anlama, sınırlı anlama, anlamama, yanlış anlamama ve cevap verememe’ olarak sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin genellikle kavramları anlama düzeylerinin düşük olduğu ve coğrafî kavramlarla ilgili yanlış anlamaya sahip oldukları görülmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenleri derslerinde öğrencilerinin kavrama düzeylerini zenginleştirici ve kavram yanılgılarını ortadan kaldırıcı uygun öğrenme-öğretme ortamlarını oluşturmalıdır.

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 38 - 57, 28.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hilmi Demirkaya

Hamide Karacan This is me

Publication Date December 28, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Demirkaya, H., & Karacan, H. (2016). Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Bazı Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. International Journal of Field Education, 2(2), 38-57.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030