Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki bazı coğrafî kavramları anlama düzeylerini ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Burdur ili Gölhisar ilçesi Yusufça Ortaokulunda uygulanmıştır. Araştırmaya 16 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara 18 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler ‘anlama, sınırlı anlama, anlamama, yanlış anlamama ve cevap verememe’ olarak sınıflandırılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin genellikle kavramları anlama düzeylerinin düşük olduğu ve coğrafî kavramlarla ilgili yanlış anlamaya sahip oldukları görülmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenleri derslerinde öğrencilerinin kavrama düzeylerini zenginleştirici ve kavram yanılgılarını ortadan kaldırıcı uygun öğrenme-öğretme ortamlarını oluşturmalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030