Bu çalışma, geleneksel eğitim süreçlerini yeniden şekillendirmek amacıyla oyunlaştırma tabanlı yeni nesil bir okul tasarımını ele almaktadır. Önerilen modelde, okulun tüm paydaşları olarak yöneticiler, öğretmenler, hizmetli personel ve öğrenciler-veliler oyunlaştırma süreçlerinin aktif birer parçası olarak konumlandırılmıştır. Örnek bir okul modeli çerçevesinde, öğrencilere bireysel öğrenme hedeflerine ulaşmaları için oyunlaştırılmış ödül sistemleri ve görev tabanlı aktiviteler sunulurken, öğretmenlerin öğrenci gelişimini takip edebileceği dinamik geri bildirim araçlarına yer verilmiş. Yöneticiler ve idari personel için ise, okulun genel performansını artırmaya yönelik oyunlaştırılmış yönetim ve karar destek sistemleri yer verilmiştir.
Ayrıca, sosyal etkileşimi artırmak amacıyla öğrenciler ve öğretmenler arasında ortak projeler, takım bazlı oyunlar ve sanal simülasyonlarla desteklenen öğrenme ortamlarına yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Oyunlaştırma modelin uygulanabilirliği sırasında karşılaşılabilecek zorluklar analiz edilmiş; bu zorlukların üstesinden gelmek için paydaşların motivasyonunu artıran, kullanıcı dostu dijital platformların ve sürdürülebilir altyapıların geliştirilmesi gibi stratejiler önerilmiştir. Hem teorik hem de pratik bir çerçeve sunan bu çalışma, oyunlaştırma temelli okul tasarımının eğitim sistemine entegrasyonunu sağlamayı amaçlamakta ve eğitim politikaları için yenilikçi bir vizyon ortaya koymaktadır.
This study addresses a new generation school design based on gamification in order to reshape traditional education processes. In the proposed model, all stakeholders of the school such as administrators, teachers, service personnel and students-parents are positioned as an active part of the gamification processes. Within the framework of a sample school model, gamified reward systems and task-based activities are offered to students to achieve their individual learning goals, while dynamic feedback tools are included for teachers to monitor student progress. For managers and administrative staff, gamified management and decision support systems were included to improve the overall performance of the school.
In addition, evaluations were made for learning environments supported by joint projects, team-based games and virtual simulations between students and teachers to increase social interaction. Challenges that may be encountered during the implementation of the gamification model are analysed and strategies such as the development of user-friendly digital platforms and sustainable infrastructures that increase the motivation of stakeholders are proposed to overcome these challenges. Providing both a theoretical and practical framework, this study aims to ensure the integration of gamification-based school design into the education system and presents an innovative vision for educational policies.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | August 5, 2025 |
| Submission Date | March 30, 2025 |
| Acceptance Date | July 21, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 2 |