Bu araştırmanın genel amacı;
İncelenen araştırmalardan farklı olarak rehberlik ve araştırma merkezlerinde
çalışan öğretmenlerin; liderlik özellikleriyle ilgili sahip oldukları
nitelikler nelerdir’’ sorusuna yönelik yanıtlar aranmıştır. Öğretmenlerin;
‘Liderlik potansiyeline sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz? Eğer düşünüyorsanız
ne tür potansiyele sahipsiniz? Sizce liderlik bilim midir? Sanat mıdır? Neden? Sizce
lider doğulur mu? Olunur mu? Neden? Sizce her şart, kaos ya da kriz mi kendi
liderini oluşturur? Yoksa liderlik bir süreç midir? Öğretmen ve eğitimci olarak
insanları et düşünüyor musunuz? Eğer öyle ise hangi yönünüz veya özelliğiniz
ile çevrenizdeki kişileri etkileyebiliyorsunuz?’ şeklinde sorulan sorulara
cevap aranmaya çalışılmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda hazırlanan görüşme formu, çalışma grubu
kapsamında D. İli Rehberlik ve Araştırma Merkezinde çalışan 12 öğretmene uygulanmış, ortaya çıkan
sonuçlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş ve 5 ayrı bölümde
açıklanmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2018 |
Submission Date | May 22, 2018 |
Acceptance Date | May 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |