Research Article
BibTex RIS Cite

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 40 - 49, 03.06.2018

Abstract




















Bu araştırmanın genel amacı;
İncelenen araştırmalardan farklı olarak rehberlik ve araştırma merkezlerinde
çalışan öğretmenlerin; liderlik özellikleriyle ilgili sahip oldukları
nitelikler nelerdir’’ sorusuna yönelik yanıtlar aranmıştır. Öğretmenlerin;
‘Liderlik potansiyeline sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz? Eğer düşünüyorsanız
ne tür potansiyele sahipsiniz? Sizce liderlik bilim midir? Sanat mıdır? Neden? Sizce
lider doğulur mu? Olunur mu? Neden? Sizce her şart, kaos ya da kriz mi kendi
liderini oluşturur? Yoksa liderlik bir süreç midir? Öğretmen ve eğitimci olarak
insanları et düşünüyor musunuz? Eğer öyle ise hangi yönünüz veya özelliğiniz
ile çevrenizdeki kişileri etkileyebiliyorsunuz?’ şeklinde sorulan sorulara
cevap aranmaya çalışılmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda  hazırlanan görüşme formu, çalışma grubu
kapsamında D. İli Rehberlik ve Araştırma Merkezinde çalışan  12 öğretmene uygulanmış, ortaya çıkan
sonuçlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiş ve 5 ayrı bölümde
açıklanmaya çalışılmıştır.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Ekim, H.Ö.(2015).Rehberlik ve araştırma merkezlerinde yürütülen hizmetlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir MEB (1973) 1739. Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Ankara, Milli eğitim Basımevi MEB (1996) 15. Milli eğitim şurası kararları. Ankara, Milli Eğitim Basımevi. MEB (1997) 573. sayılı özel eğitim hizmetleri hakkında kanun hükmünde kararname, Ankara, Milli Eğitim Basımevi,MEB (2001). Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB (2006) Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği, Milli Eğitim Basımevi.MEB (2011) Norm kadro yönetmeliği, Ankara Milli Eğitim BasımeviMEB (2017) 2017/28 No’lu Genelge, Ankara, Milli Eğitim Basımevi.MEB (2017) Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, Ankara, Milli Eğitim BasımeviMerriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Selahattin Turan (Çeviri Editörü). Ankara: Nobel Akademik YayıncılıkTürk Dil Kurumunun Büyük Türkçe Sözlüğü (www. tdk.gov.tr, ınternet adresinden) 10.09.2017 tarihinde alınmıştır.) Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 40 - 49, 03.06.2018

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Ekim, H.Ö.(2015).Rehberlik ve araştırma merkezlerinde yürütülen hizmetlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir MEB (1973) 1739. Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Ankara, Milli eğitim Basımevi MEB (1996) 15. Milli eğitim şurası kararları. Ankara, Milli Eğitim Basımevi. MEB (1997) 573. sayılı özel eğitim hizmetleri hakkında kanun hükmünde kararname, Ankara, Milli Eğitim Basımevi,MEB (2001). Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.MEB (2006) Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği, Milli Eğitim Basımevi.MEB (2011) Norm kadro yönetmeliği, Ankara Milli Eğitim BasımeviMEB (2017) 2017/28 No’lu Genelge, Ankara, Milli Eğitim Basımevi.MEB (2017) Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, Ankara, Milli Eğitim BasımeviMerriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Selahattin Turan (Çeviri Editörü). Ankara: Nobel Akademik YayıncılıkTürk Dil Kurumunun Büyük Türkçe Sözlüğü (www. tdk.gov.tr, ınternet adresinden) 10.09.2017 tarihinde alınmıştır.) Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Yasamda Liderlik
Authors

Kadir Öksüz

Publication Date June 3, 2018
Submission Date May 22, 2018
Acceptance Date May 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Öksüz, K. (2018). REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 40-49.