Research Article
BibTex RIS Cite

ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER

Year 2018, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 10, 31.12.2018

Abstract




















Bu araştırmanın amacı anaokulunda
kullanılan öğretim yöntem ve teknikler hakkında öğretmen düşüncelerini
belirlemektir. Bu araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında A. Anaokulu ve A.
Anaokulu’nda görev yapan 10 okul öncesi öğretmeninden elde edilen verilerle
gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim
(fenomenoloji) yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış
sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen
nitel veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak
yorumlanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin en sık kullandıkları yöntem ve
teknikler, yöntem ve teknik seçiminde etkili olan faktörler, yöntem ve
tekniklerin sağladığı yararlar ve yöntem ve teknikler uygulanırken karşılaşılan
sorunlar hakkında bilgi edinilmesini amaçlamıştır.

References

  • Fındık, İ. (2016). Kaybettiğimiz Değerlerimiz. https://www.ajanskamu.net/makale/kaybettigimiz-degerlerimiz-m1479.htmlGüven, G., Ahi, B., Tan, S. ve Karabulut, R. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 25-49.Kaya, S. (2013). Okul öncesinde oyunun işlevleri. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-37-ocak-2013/623-okul-oncesinde-oyunun-islevleriÖzyürek A. ve Çavuş, Z. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.Uzun, M. ve Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), ss. 305-338.Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
Year 2018, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 10, 31.12.2018

Abstract

References

  • Fındık, İ. (2016). Kaybettiğimiz Değerlerimiz. https://www.ajanskamu.net/makale/kaybettigimiz-degerlerimiz-m1479.htmlGüven, G., Ahi, B., Tan, S. ve Karabulut, R. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 25-49.Kaya, S. (2013). Okul öncesinde oyunun işlevleri. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-37-ocak-2013/623-okul-oncesinde-oyunun-islevleriÖzyürek A. ve Çavuş, Z. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.Uzun, M. ve Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), ss. 305-338.Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Yasamda Liderlik
Authors

Özgür Özgür Göllü This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 29, 2018
Acceptance Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Özgür Göllü, Ö. (2018). ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 3(3), 1-10.