Bu araştırmanın amacı anaokulunda
kullanılan öğretim yöntem ve teknikler hakkında öğretmen düşüncelerini
belirlemektir. Bu araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında A. Anaokulu ve A.
Anaokulu’nda görev yapan 10 okul öncesi öğretmeninden elde edilen verilerle
gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim
(fenomenoloji) yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış
sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen
nitel veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak
yorumlanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin en sık kullandıkları yöntem ve
teknikler, yöntem ve teknik seçiminde etkili olan faktörler, yöntem ve
tekniklerin sağladığı yararlar ve yöntem ve teknikler uygulanırken karşılaşılan
sorunlar hakkında bilgi edinilmesini amaçlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 29, 2018 |
Acceptance Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 3 |