Yıl 2018, Cilt 3 , Sayı 3, Sayfalar 1 - 10 2018-12-31

ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER

Özgür Özgür GÖLLÜ [1]


Bu araştırmanın amacı anaokulunda kullanılan öğretim yöntem ve teknikler hakkında öğretmen düşüncelerini belirlemektir. Bu araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında A. Anaokulu ve A. Anaokulu’nda görev yapan 10 okul öncesi öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin en sık kullandıkları yöntem ve teknikler, yöntem ve teknik seçiminde etkili olan faktörler, yöntem ve tekniklerin sağladığı yararlar ve yöntem ve teknikler uygulanırken karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi edinilmesini amaçlamıştır.

Anaokulu, yöntem
  • Fındık, İ. (2016). Kaybettiğimiz Değerlerimiz. https://www.ajanskamu.net/makale/kaybettigimiz-degerlerimiz-m1479.htmlGüven, G., Ahi, B., Tan, S. ve Karabulut, R. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34, 25-49.Kaya, S. (2013). Okul öncesinde oyunun işlevleri. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-37-ocak-2013/623-okul-oncesinde-oyunun-islevleriÖzyürek A. ve Çavuş, Z. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.Uzun, M. ve Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), ss. 305-338.Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
Birincil Dil tr
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Yazar: Özgür Özgür GÖLLÜ (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 29 Kasım 2018
Kabul Tarihi : 29 Kasım 2018
Yayımlanma Tarihi : 31 Aralık 2018

Bibtex @araştırma makalesi { ijolt489662, journal = {Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi}, issn = {2602-3458}, eissn = {2602-3458}, address = {DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, KONURALP KAMPÜSÜ-86100 DÜZCE}, publisher = {Süleyman GÖKSOY}, year = {2018}, volume = {3}, pages = {1 - 10}, doi = {}, title = {ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER}, key = {cite}, author = {Özgür Göllü, Özgür} }
APA Özgür Göllü, Ö . (2018). ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER . Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , 3 (3) , 1-10 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/40659/489662
MLA Özgür Göllü, Ö . "ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER" . Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi 3 (2018 ): 1-10 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijolt/issue/40659/489662>
Chicago Özgür Göllü, Ö . "ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER". Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi 3 (2018 ): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER AU - Özgür Özgür Göllü Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - 3 IS - 3 SN - 2602-3458-2602-3458 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER %A Özgür Özgür Göllü %T ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER %D 2018 %J Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi %P 2602-3458-2602-3458 %V 3 %N 3 %R %U
ISNAD Özgür Göllü, Özgür . "ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER". Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi 3 / 3 (Aralık 2018): 1-10 .
AMA Özgür Göllü Ö . ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER. ULED (IJOLT). 2018; 3(3): 1-10.
Vancouver Özgür Göllü Ö . ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi. 2018; 3(3): 1-10.
IEEE Ö. Özgür Göllü , "ANAOKULUNDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLER", Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, c. 3, sayı. 3, ss. 1-10, Ara. 2019