Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yükü algılarını ve değişen iş yüklerinin sınıf öğretmenleri üzerindeki etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubu, Düzce’de görev yapan 12 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Bu sınıf öğretmenlerin 6 tanesi ilçe merkezinde, 5 tanesi taşıma merkezi köylerde ve 1 tanesi de birleştirilmiş sınıflı köy okulunda görev yapmakta olan öğretmenlerden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracığıyla toplanmış ve toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde öğrenme-öğretme sürecine, rehberlik çalışmalarına ve okul yönetiminin beklentilerine yönelik iş yüklerinin çeşitlendiğine yönelik alt temalara ulaşılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yüklerinin sınıf öğretmenleri üzerinde sınırsız mesainin etkileri, iletişim yoğunluğunun etkileri, iş hayatına etkileri ve özel hayata etkileri alt temalarında toplandığı tespit edilmiştir. Uzaktan eğitim konusunda herhangi bir eğitimi ve hazırlığı olmayan sınıf öğretmenlerinin bu süreçte değişen iş yükleri ve bu iş yüklerinin sınıf öğretmenleri üzerindeki etkilerinin farklı çalışma grupları ile incelenerek bu ve benzeri kaotik durumlara yönelik öğretmen yeterliğini artırıcı stratejiler geliştirilmesi açsından önemlidir.
EĞİTİM ÇALIŞMALARINA VERDİĞİNİZİ DESTEKTEN ÖTÜRÜ TEŞEKKÜR EDERİM.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: I Sayı: I |