Bu çalışmada algılanan okul etkililiğinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel yöntemle yapılan bu çalışmada 600 öğretmenin görüşü alınmıştır. Araştırmanın verileri Algılanan Okul Etkililiği Ölçeğiyle toplanmıştır. Ölçek tek boyutludur. Ölçeğin güvenirlik katsayısı ,927 olarak tespit edilmiştir. Ölçekten elde edilen verilerin oldukça güvenilir olduğu söylenebilir. İlişkisiz t testi ve tek yönlü varyans analizi ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyeti, okulun bulunduğu yerleşim birimi, öğretmenlerin mezuniyeti, projeye katılma, okulunda sosyal etkinlik düzenleme durumlarının algılanan etkili okul algısını etkilemediği bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki kıdemi, aynı okulda çalışma süresi arttıkça okul etkililiğinin olumlu algılanması da artmaktadır. Evli öğretmenler, bekâr öğretmenlere göre okul etkililiğine daha fazla inanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | February 8, 2022 |
Acceptance Date | April 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: I |