Bu araştırmanın temel amacı Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’nün 2017 yılında yayınladığı Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri belgesinde yer alan ve yukarıda da açıklanmaya çalışılan öğretmenlik ana yeterlik alanları ile ilgili okul öncesi öğretmenlerine öz değerlendirme yaptırmaktır. Bu doğrultuda okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğinin; meslek bilgisi, mesleki beceri ve mesleki tutumlarıyla ilgili kendilerini yeterli ve yetersiz gördükleri alanları ve yetersizliği gidermek için yapmaları gerekenleri belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımı ile betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Örneklemini ise bu öğretmenlerden seçilen örneklem grubu oluşturmaktadır. Araştırma çalışma grubundaki okul öncesi öğretmenlerinin özellikleri, çoğunluğunun anaokulunda çalışması, kadın olmaları ve lisans mezunu olmalarıdır. Araştırmada; katılımcıların, meslek bilgileri konusunda kendilerini, yeterli gördükleri, sürekli öğrenme içinde oldukları görülmüştür. Alan bilgisi anlamında iyi durumda olduklarını, iletişim ve etkileşim yönlerinin güçlü olduğunu belirtmişlerdir. Mesleki bilgilerindeki eksiklikleri gidermek için çoğunlukla internet kullanarak, uzman desteği alarak, meslektaşlarıyla paylaşarak ve sosyal medyadan yararlanarak çözüm bulduklarını söylemişlerdir. Pozitif bakış açısına sahip olmaları ve mesleklerini isteyerek seçmiş olmaları çok önemli görülmektedir. Mesleki becerileriyle ilgili kendilerini değerlendirdiklerinde, düzeye uygun öğretim içerikleri tasarladıklarını ve uygun öğrenme ortamı oluşturabildikleri görülmektedir. Etkili iletişim ve gözlem becerilerinin olmasının ve düşündürme, sorgulama, hayal gücünün de kullanılması, ifade edilmesinin güçlü yönleri olduğunu belirtmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 14, 2022 |
Acceptance Date | December 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |