The aim of this study is to determine the
perceptions of 3rd and 4th primary school students regarding the concepts of
“science” and “science course” via metaphor. In this study, phenomenological
method which is one of the qualitative research techniques was used. The sample
of the research consists of 3rd and 4th grade students who are selected by the
typical case sampling technique in the fall semester of 2016-2017 academic
years in one village, one district and one central primary school which located
in Hatay. A total of 470 students (246 female and 224 male) were collected and
analyzed. The data for the study were gathered by having the students complete
the sentences “Science is like …. Because ….” and “Science course is like …
Because …. ”. The data were analyzed and interpreted by content analysis technique. As a result of the research, it was seen
that the students produced 103 metaphors about the concept of “science” and 97 metaphors
about the concept of “science course”. These metaphors were further identified
in 8 different categories for “science” and in 9 different categories for “science
course”. In this study, in average, every four students created one different
metaphor for these two concepts.
Bu çalışmanın amacı ilkokul 3. ve 4. sınıflarında
öğrenim gören öğrencilerin “bilim” ve “fen bilimleri dersi” kavramlarına
yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığı ile saptamaktır.
Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden biri olan olgubilim deseni
kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, Hatay ilinde bulunan 2016-2017 eğitim
öğretim yılı güz döneminde tipik durum örnekleme yöntemiyle seçilen biri köy,
biri ilçe ve biri de merkezde yer alan 3 ilkokulun 3. ve 4. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. 246 kız ve 224 erkek olmak üzere toplam 470 öğrenciden veri
toplanarak ilgili analizler yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için,
ilkokul öğrencilerine “Bilim... gibidir. Çünkü…” ile “Fen bilimleri dersi…
gibidir. Çünkü...” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Çalışmadan elde
edilen veriler içerik analizi ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin “bilim” kavramına ilişkin 103, “fen bilimleri” kavramına
ilişkin ise 97 adet metafor ürettikleri görülmüştür. Üretilen bu metaforlar “bilim” için 8, “fen bilimleri dersi” için 9 farklı kategori
altında toplanmıştır. Çalışma sonucunda ortalama olarak her 2 kavram için, her 4
öğrenci bir farklı metafor ürettiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | November 13, 2017 |
Acceptance Date | April 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.