Conference Paper
BibTex RIS Cite

8. Sınıf Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Cebir Gösterim Karosu Materyali ile Öğretilmesi ve Materyalin Kullanabilirliğinin İncelenmesi

Year 2018, , 209 - 224, 15.12.2018
https://doi.org/10.20860/ijoses.473990

Abstract

Bu
çalışmada cebirsel ifadeler ve özdeşlikler konusunda kalıplaşmış özdeşliklerin
açılımlarının ezberlenmesinden ziyade, özdeşliklerin açılımlarını öğretmeyi
hedefleyen “Cebir Gösterim Karosu Materyali” ile 8.sınıf öğrencilerine yönelik
bir öğretim gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin aktif
olarak katılarak cebirsel ifadeler ve özdeşlikler konusunu çalışabilecekleri
“Cebir Gösterim Karosu Materyali” materyalinin kullanılabilirliği
incelenmiştir. Çalışmamız 8. Sınıf matematik dersi müfredatında bulunan özdeşlikler
ve denklemler konusunun kazanımlarına uygun olarak tasarlanmış “Cebir Gösterim
Karosu Materyali” materyalinin kullanılabilirliğinin incelenmesi ve
geliştirilen materyalle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, araştırma İstanbul ilindeki bir ortaokulun 8.
Sınıfından 30 öğrenci ve materyalin tanıtıldığı 5 matematik öğretmeni ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada aksiyon araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Öğrencilere “Cebir Gösterim Karosu Materyali” ile özdeşlikler konusu anlatılmış
konuyla ilgili çalışma kâğıtları dağıtılarak öğrencilerin materyali kullanması
sağlanmıştır. Uygulama sonrasında materyalle ilgili olarak her bir öğrenciden
görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Öğretmenlerin materyalin
kullanılabilirliğine ilişkin düşünceleri alınmıştır. Öğretmenlerden çoğunun,
materyali uygulanabilir bulduğu ve beğendiği bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışmanın
sonucunda matematiksel kavramların öğretiminde ya da öğrenilen kavramları
somutlaştırmada kullanılan materyalinin etkili olduğu,  öğrenci
görüşmelerinden ve araştırmacıların gözlemlerinden elde edilen bulgulardan
anlaşılmaktadır. Öğrenci merkezli olarak uygulanması, öğrencilere analitik
düşünme ve sosyal etkileşim becerisi kazandırması özellikleri materyalin
kullanışlılığını ve konunun anlaşılabilirliğine katkı sağladığı uzmanlar
tarafından belirtilmiştir. Bu kapsamda Cebir Gösterim Karosu Materyali’nin
matematik öğretiminde kullanılabilir nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Alım, M. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Ötmg) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine İlişkin Öneriler/The Iportance Of Teaching Technologies And Material Development Course And Suggestion On The Teaching Process. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17).
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Artvinli, E. (2010). Coğrafya derslerini yapılandırmak: Aksiyon (eylem) araştırmasına dayalı bir ders tasarımı.
  • Bahadır, E., & Demir, İ. (2017). Dönüşüm Geometrisi Konusunun Öğretimi İçin Geliştirilen Dönüşüm Çarkı Materyalinin Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 96-119
  • Bozkurt, A., & AKALIN, S. (2015). Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin Ve Kullanımının Yeri, Önemi Ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (27).Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim Online, 4(1).
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1(1).
  • Gökmen, A., Budak, A., & Ertekin, E. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin matematik öğretiminde somut materyal kullanmaya yönelik inançları ve sonuç beklentileri.
  • Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim matematik dersi (6–8 sınıflar) öğretim programı.
  • Özer, M. N., & Şan, İ. (2013). Görselleştirmenin özdeşlik konusu erişisine etkisi. International Journal of Social Science, 6(1), 1275-1294.
  • Pişkintunç, M., Durmuş, S., & Akkaya, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik öğretiminde somut materyalleri ve sanal öğrenme nesnelerini kullanma yeterlikleri. MATDER Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 13-20.
  • Toptaş, V., & Çekirdekçi, S. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5. sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 137-149.
  • Yenilmez, K., & Teke, M. (2008). Yenilenen matematik programının öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerine etkisi.

Analyzing Of Usability of Algebra Presentation Pad Material Developed for Teaching Algebraic Expressions

Year 2018, , 209 - 224, 15.12.2018
https://doi.org/10.20860/ijoses.473990

Abstract

In today's
education system, students began to be the subject of the learning environment
instead of to be the object of it. Strategies that will provide student
participation in the courses also have become even more important in today's
education. In this study, the usability of “Algebra Presentation Pad” material
that students can work actively participating in the subject of Algebraic
Expressions was analyzed. Our study was conducted with the aim of analyzing the
usability of “Algebra Presentation Pad” material designed in accordance with
the acquisitions of 8th grade mathematics course curriculum about Algebraic
Expressions and determining the teachers and students' opinions about developed
material. For this purpose, the research was carried out with 30 8th graders
from a middle school and 5 math teachers who were introduced the material in
Istanbul province. In the study, action research method was used. The students
were presented to the subject of Algebraic Expressions with Algebra
Presentation Pad material, then were given worksheets and asked to check their
answers that are related to the subject from the Algebra Presentation Pad
material. With this way, each student was provided to use the material. After the
application, each student’s views regarding the material were taken in written.
The views of the teachers were also received about the material. And most of
the teachers found it to be usable and liked it. As a result of the study, in
teaching of mathematical concepts or objectifying the learned concepts, the
Algebra Presentation Pad material was found to be effective. It was also
determined that it had been applied as had gained students analytical thinking
and social interaction skills. In this context, the concrete material of
Algebra Presentation Pad was inferred to be usable for teaching mathematics.

References

  • Alım, M. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Ötmg) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine İlişkin Öneriler/The Iportance Of Teaching Technologies And Material Development Course And Suggestion On The Teaching Process. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17).
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2).
  • Artvinli, E. (2010). Coğrafya derslerini yapılandırmak: Aksiyon (eylem) araştırmasına dayalı bir ders tasarımı.
  • Bahadır, E., & Demir, İ. (2017). Dönüşüm Geometrisi Konusunun Öğretimi İçin Geliştirilen Dönüşüm Çarkı Materyalinin Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 96-119
  • Bozkurt, A., & AKALIN, S. (2015). Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin Ve Kullanımının Yeri, Önemi Ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (27).Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim Online, 4(1).
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1(1).
  • Gökmen, A., Budak, A., & Ertekin, E. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin matematik öğretiminde somut materyal kullanmaya yönelik inançları ve sonuç beklentileri.
  • Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim matematik dersi (6–8 sınıflar) öğretim programı.
  • Özer, M. N., & Şan, İ. (2013). Görselleştirmenin özdeşlik konusu erişisine etkisi. International Journal of Social Science, 6(1), 1275-1294.
  • Pişkintunç, M., Durmuş, S., & Akkaya, R. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik öğretiminde somut materyalleri ve sanal öğrenme nesnelerini kullanma yeterlikleri. MATDER Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 13-20.
  • Toptaş, V., & Çekirdekçi, S. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5. sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 137-149.
  • Yenilmez, K., & Teke, M. (2008). Yenilenen matematik programının öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerine etkisi.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Cennet Gizem Karataş This is me 0000-0002-1872-0386

Elif Bahadır 0000-0002-1154-5853

Publication Date December 15, 2018
Submission Date October 23, 2018
Acceptance Date November 28, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Karataş, C. G., & Bahadır, E. (2018). 8. Sınıf Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler Konusunun Cebir Gösterim Karosu Materyali ile Öğretilmesi ve Materyalin Kullanabilirliğinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(10), 209-224. https://doi.org/10.20860/ijoses.473990

İndeksler / Indexes

İdealOnline, INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, 

tarafından dizinlenmekte, 


TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.


by.png


Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.