Bu çalışmanın amacı Türkiye’de 2018 yılında
uygulamaya konulan ve önceki programa göre önemli değişiklikler içeren yeni
sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme programını alan bilgisi, meslek bilgisi,
genel kültür, alan eğitimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri bağlamında değerlendirmektir.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmış. Elde
edilen bulgular betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Yeni sosyal bilgiler programının eğitim
fakültelerinde bir standart oluşturma kaygısını taşıdığı görülmektedir. Alan
bilgisi ile alana ilişkin öğretimi içeren dersler Alan Eğitimi başlığında
toplanmıştır. Alan eğitimi derslerinin ders saatleri, kredileri ve AKTS
değerleri önemli ölçüde azaltılmıştır. Buna mukabil meslek bilgisi derslerinin ders
saatleri, kredileri ve AKTS değerleri önemli ölçüde arttırılmıştır. Genel
kültür derslerinin kapsamında önemli değişiklikler söz konusudur. Öğretmenlik
uygulaması ise Öğretmenlik Uygulaması I ve Öğretmenlik Uygulaması II dersi
olarak iki döneme çıkartılmıştır. Ancak öğretmenlik uygulamasına bir
basamak teşkil eden Okul Deneyimi dersi ise programdan kaldırılmıştır. Lisans programlarının toplam kredileri
156’dan 147’ye, toplam ders saati ise 170’den 154’e çekilmiştir. Ayrıca programda
seçmeli derslere %25 oranında yer verilmiş, seçmeli ders çeşitliliği
arttırılmış ve Bologna sürecine uyum sağlanmıştır.
The purpose of this study is to evaluate the social studies teacher
education program in the context of scientific field knowledge related to
social studies, professional teaching knowledge, general culture, social
studies education and teaching practice lessons implemented since 2018 in
Turkey and containing important changes according to the previous program. In
this study, document analysis method which is one of the qualitative research
methods is used. The findings were analyzed by using descriptive analysis
technique. It is seen that the new social studies program is concerned with
creating a standard in the faculties of education. The scientific field knowledge related
to social studies
and teaching of social studies were collected in the title of scientific field
education. Hours, credits and ECTS values of scientific field courses related
to social studies
have been significantly reduced. On the other hand, the course hours, credits
and ECTS values of the teaching courses have been increased significantly.
There are significant changes in the scope of general culture courses. Teaching
practice was added to two semesters as Teaching Practice I and Teaching
Practice II. However, the School Experience course, which constitutes a step in
the teaching practice, has been removed from the program. The total
credits of the undergraduate programs were reduced from 156 to 147 and the
total course hours from 170 to 154. In addition, 25% of elective courses were
given in the program, the diversity of elective courses was increased and the
process was adapted to the Bologna process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | November 27, 2018 |
Acceptance Date | December 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.