İnsanı hayata hazırlayan ve tüm sosyal süreçleri içeren eğitim sürecinde iletişimin yeri, bilgi edinme noktasında önem arz eder. Dil yoluyla gerçekleşen öğrenme sürecinde ise, edinilen bilgiler eyleme dönüştürülerek beceri kazanımı sağlanır. Dil öğretiminin, dil ile kültür arasındaki bütünlük düşünüldüğünde, aynı zamanda kültür öğretimi olduğu söylenebilir. Dil öğretimiyle birlikte kültür öğretimi gerçekleştirilmeden dilsel bilgilerin eyleme geçmesi oldukça zordur. Yabancı dil öğreniminde, hedef dilin iletişim becerilerine hâkim olmak için kültürel yetkinliğe sahip olmak gerekir. Bu anlamda dil öğretiminin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi, dilin kültür öğeleriyle ilişkilendirilmesine bağlıdır. Bu çalışma, dil-kültür ilişkisi doğrultusunda yabancı dil öğretiminin önemine dikkat çekmeyi hedefler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: