Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Dil-Kültür İlişkisi Doğrultusunda Yabancı Dil Öğretimi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 165 - 186, 20.12.2020

Öz

İnsanı hayata hazırlayan ve tüm sosyal süreçleri içeren eğitim sürecinde iletişimin yeri, bilgi edinme noktasında önem arz eder. Dil yoluyla gerçekleşen öğrenme sürecinde ise, edinilen bilgiler eyleme dönüştürülerek beceri kazanımı sağlanır. Dil öğretiminin, dil ile kültür arasındaki bütünlük düşünüldüğünde, aynı zamanda kültür öğretimi olduğu söylenebilir. Dil öğretimiyle birlikte kültür öğretimi gerçekleştirilmeden dilsel bilgilerin eyleme geçmesi oldukça zordur. Yabancı dil öğreniminde, hedef dilin iletişim becerilerine hâkim olmak için kültürel yetkinliğe sahip olmak gerekir. Bu anlamda dil öğretiminin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi, dilin kültür öğeleriyle ilişkilendirilmesine bağlıdır. Bu çalışma, dil-kültür ilişkisi doğrultusunda yabancı dil öğretiminin önemine dikkat çekmeyi hedefler.

Kaynakça

  • Akar, A. (2010). Türk Dili Tarihi -Dönem-Eser-Bibliyografya, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Aksan, D. (2003). Her Yönüyle Dil -Ana Çizgileriyle Dilbilim-, Ankara: TDK Yayınları.
  • Akyüz, Y. (1989). Türk Eğitim Tarihi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • AOÖÇ. (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme, Frankfurt/Main, Almanya: Telc Gmbtl.
  • Banguoğlu, T. (2007). Türkçenin Grameri, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Barın, E. (2004). “Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, s. 24-29.
  • Bölükbaş, F. & F. Keskin (2010). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Metinlerin Kültür Aktarımında İşlevi”, Turkish Studies, 5 (4), ss. 221-235.
  • CEF (Common European Framework) (2001). Counsil For Cultural Comission, Common European Framework Of Reference For Language, Learning, Teaching, Assesment. Cambridge University Press.
  • Çifci, M., Batur, Z. & S. Keklik (2013). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür”, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, ed. Mustafa Durmuş & Alpaslan Okur, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Demir, A. & F. Açık (2011). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürler Arası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler”, TÜBAR, s. 30, ss. 51-72.
  • Er, K. O. (2006). “Yabancı Dil Öğretim Programlarında Kültürün Etkileri”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (1), 1-14.
  • Ergin, M. (2009). Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım.
  • Gedizli, M. (2019a). “Yabancı Dil Öğretiminde Kalıp İfadelerin Kullanımı ve Sözcük Öğretimi”, Yabancı Dil Olarak/İkinci Dil Olarak/Yurtdışındaki Türk Soylular İçin Türkçenin Sözcük Öğretimi, ed. Alpaslan O. & Gökçen G., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gedizli, M. (2019b). “Yabancı Dil Öğretiminde Sözlük Kullanımı ve Sözcük Öğretimi”, Yabancı Dil Olarak/İkinci Dil Olarak/Yurtdışındaki Türk Soylular İçin Türkçenin Sözcük Öğretimi, ed. Alpaslan O. & Gökçen G., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Göçer, A. (2013). “Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretimi”, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, ed. Mustafa Durmuş & Alpaslan Okur, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Göçer, G. (2019). “Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşımlar, Yöntemler ve Sözcük Öğretimi”, Yabancı Dil Olarak/İkinci Dil Olarak/Yurtdışındaki Türk Soylular İçin Türkçenin Sözcük Öğretimi, ed. Alpaslan O. & Gökçen G., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Göçer, G. & A. Okur (2019). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Sözcük Öğretimi”, Yabancı Dil Olarak/İkinci Dil Olarak/Yurtdışındaki Türk Soylular İçin Türkçenin Sözcük Öğretimi, ed. Alpaslan O. & Gökçen G., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gökalp, Z. (1976). Türkleşmek, İslâmlaşmak, Muasırlaşmak, Kültür Bakanlığı Ziya Gökalp Yayınları, Ankara: Emel Matbaacılık Sanayi.
  • Gökalp, Z. (2010). Türkçülüğün Esasları, Erzurum: Salkımsöğüt Yayınları.
  • Güleç, İ. & Ömeroğlu, E. (2020). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Etkileşimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2013). “Dil Öğretimi ve Temel Dil Yaklaşımları”, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, ed. Mustafa Durmuş & Alpaslan Okur, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • İnce, B. (2013). “Yabancı Dil Öğretiminin Temel ve Genel İlkeleri”, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, ed. Mustafa Durmuş & Alpaslan Okur, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • İşcan, A. (2018). “Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Tarihçesi”, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, ed. Abdullah Şahin, Ankara: PEGEM Akademi.
  • Kafesoğlu, İ. (1993). Türk Milliyetçiliğinin Meseleleri, İstanbul: Hamle Yayınları.
  • Kafesoğlu, İ. (2005). Türk Milli Kültürü, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Kaplan, M. (2005). Kültür ve Dil, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Kırkkılıç, A. & Y. Girgin (2018). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel İlke ve Kavramlar”, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, ed. Abdullah Şahin, Ankara: PEGEM Akademi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selin Zeyrek 0000-0002-6972-3077

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zeyrek, S. (2020). Dil-Kültür İlişkisi Doğrultusunda Yabancı Dil Öğretimi. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 165-186.

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: