Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi gerek Türkiye’de gerekse dünyanın çeşitli bölgelerinde çeşitli kurumlarca sürdürülmektedir. Türkiye’de ve dünyada bu çalışmaları sürdüren kurumlardan biri de Yunus Emre Enstitüsüdür. Yunus Emre Enstitüsü 2009 yılından beri her düzey ve yaş grubu için Yabancılara Türkçe Öğretimi faaliyetlerini sürdürmektedir. Yunus Emre Enstitüsünün çalışmaları arasında eğitim-öğretimle birlikte materyal hazırlama, kitap basımı, z-kitap tasarımı gibi birçok çalışma bulunmaktadır. Çalışma kapsamında Yunus Emre Enstitüsüsün 2014-2020 yılları arasında Balkanlar olarak adlandırılan; Arnavutluk, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Karadağ, Kosova, Makedonya, Yunanistan, Hırvatistan, Macaristan, Sırbistan, Slovenya’yı kapsayan bölgede yürüttüğü faaliyetler (eğitim-öğretim, kültürel çalışma, sosyal etkinlikler gibi) incelenmiştir. Ayrıca Yunus Emre Enstitüsünün Balkanlarda yaptığı eğitim-öğretim çalışmalarının karşılaştırmalı değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak sürdürülmüştür. İnceleme nesnesi olarak Yunus Emre Enstitüsünün 2014-2020 yılları arasında yaptığı çalışmalara ilişkin faaliyet raporları doküman analizi yöntemiyle incelenerek analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında Yunus Emre Enstitüsünün Balkanlardaki çalışmalarının hangi alanlara yoğunlaştığı, hangi sıklıkta yapıldığı ve hangi sonuçlara ulaştığı irdelenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen veriler tasnif edilip temalandırılmıştır. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi alanında farklı coğrafyalarda, farklı kurumlarca yapılan karşılaştırmalarla kurumun bundan sonra yapacağı çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmıştır. Çalışmanın Yunus Emre Enstitüsünün ilerleyen yıllarda yapacağı çalışmaların verimliliğine, çeşitliliğine ve planlama süreçlerine katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi Yunus Emre Enstitüsü Balkanlar eğitim-öğretim çalışmaları
Etik izin gerektirmeyen bir çalışmadır
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 2, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | November 17, 2023 |
Acceptance Date | June 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: