Research Article
BibTex RIS Cite

Cebirsel sözel problemleri çözme stratejileri ve hatalarının analizi: Öğretmen boyutu

Year 2017, , 448 - 455, 31.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.278153

Abstract

Bu
araştırmanın amacı cebirsel sözel problemlerin çözümüne yönelik stratejilerin
ve yapılan hata türlerinin öğretmen bakış açısıyla değerlendirilmektir. Nitel
araştırma yöntemine göre tasarlanan bu çalışma Adana ili merkez ilçelerine bağlı
okullarda görev yapan on iki matematik öğretmeni ile yürütülmüştür.
Araştırmada, veri toplama aracı olarak öğretmenler için hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda, araştırmanın
amaçlarına uygun olarak öğrencilerin cebirsel sözel problemleri çözmede
uyguladıkları stratejiler, yapabilecekleri hatalar ve bu hataların
giderilmesine yönelik düşüncelerini derinlemesine irdeleyen açık uçlu sorular
bulunmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlere göre öğrencilerin deneme
yanılma, sistematik dağıtma, ters işlem, denklem kurma ve çözme stratejilerini
etkili olarak uygulayabileceklerini düşündükleri ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca
çalışmanın sonucunda öğretmenlere göre öğrencilerin soruların çözümünde en çok
mantık hatası yapabileceklerini düşündükleri ortaya konmuştur. Bu bağlamda
öğretmenlerin sınıf içerisinde öğrencilerinin özellikle mantık hatalarını
giderici yönde örnek sorulara ağırlık vermeleri ve cebirsel akıl yürütme
stratejilerini geliştirici yönde etkinlikler düzenlemeleri önerilebilir.  

References

  • Ergöz, N. (2000). Aritmetikten Cebire Kademeli Geçişi Vurgulayan Eğitimin Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güner, N. & Alkan, V. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim öğrencilerinin 2010 YGS matematik sorularını cevaplandırırken yaptıkları hatalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 30, . 125-140.
  • Karataş, İ. & Güven, B. (2003). Problem çözme davranışlarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler: Klinik mülakatın potansiyeli. İlköğretim-Online, 2(2), .2 – 9. MEB. http://oks2007.meb.gov.tr (16.07.2007).
  • Van Dooren, W, Verschaffel, L. & Onghena, Patrick. (2002). The impact of preservice teachers’ content knowledge on their evaluation of students’ strategies for solving arithmetic and algebra word problems. Journal for Research in Mathematics Education. Vol. 33, No. 5, 319-351.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension

Year 2017, , 448 - 455, 31.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.278153

Abstract

This research was aim to evaluate solution strategies of algebraic
verbal problems and generated error types in terms of the point of views of
teachers. This study is a study in which quantitative methods were used to
obtain the point of views of teachers towards strategies and error types in
solution of algebraic verbal problems. The primary school mathematics teachers
working in schools of central counties of Adana province in 2012-2013 academic
year formed the population of this research. In sum, in the scope of this study
it was found out that the teachers think the students can apply trial and
error, systemmatic distribution, inverse operation, forming and solving
equation strategies effectively and they can mostly make logical mistakes. In
this study only the opinions of teachers were taken. Studies in which the
opinions of students are taken, will also be done. It can be suggested that the
teachers can concentrate on questions in class that can resolve logical errors
and use activities that can develop their algebraic reasoning strategies. 

References

  • Ergöz, N. (2000). Aritmetikten Cebire Kademeli Geçişi Vurgulayan Eğitimin Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güner, N. & Alkan, V. (2011). İlköğretim ve Ortaöğretim öğrencilerinin 2010 YGS matematik sorularını cevaplandırırken yaptıkları hatalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 30, . 125-140.
  • Karataş, İ. & Güven, B. (2003). Problem çözme davranışlarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler: Klinik mülakatın potansiyeli. İlköğretim-Online, 2(2), .2 – 9. MEB. http://oks2007.meb.gov.tr (16.07.2007).
  • Van Dooren, W, Verschaffel, L. & Onghena, Patrick. (2002). The impact of preservice teachers’ content knowledge on their evaluation of students’ strategies for solving arithmetic and algebra word problems. Journal for Research in Mathematics Education. Vol. 33, No. 5, 319-351.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ayten Pınar Bal

Ahmet Karacaoğlu This is me

Publication Date January 31, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Bal, A. P., & Karacaoğlu, A. (2017). The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(2), 448-455. https://doi.org/10.24289/ijsser.278153
AMA Bal AP, Karacaoğlu A. The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension. International Journal of Social Sciences and Education Research. April 2017;3(2):448-455. doi:10.24289/ijsser.278153
Chicago Bal, Ayten Pınar, and Ahmet Karacaoğlu. “The Analysis of Algebraic Word Problem Solving Strategies and Mistakes: Teacher Dimension”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, no. 2 (April 2017): 448-55. https://doi.org/10.24289/ijsser.278153.
EndNote Bal AP, Karacaoğlu A (April 1, 2017) The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 2 448–455.
IEEE A. P. Bal and A. Karacaoğlu, “The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 2, pp. 448–455, 2017, doi: 10.24289/ijsser.278153.
ISNAD Bal, Ayten Pınar - Karacaoğlu, Ahmet. “The Analysis of Algebraic Word Problem Solving Strategies and Mistakes: Teacher Dimension”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/2 (April 2017), 448-455. https://doi.org/10.24289/ijsser.278153.
JAMA Bal AP, Karacaoğlu A. The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:448–455.
MLA Bal, Ayten Pınar and Ahmet Karacaoğlu. “The Analysis of Algebraic Word Problem Solving Strategies and Mistakes: Teacher Dimension”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 2, 2017, pp. 448-55, doi:10.24289/ijsser.278153.
Vancouver Bal AP, Karacaoğlu A. The analysis of algebraic word problem solving strategies and mistakes: Teacher dimension. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(2):448-55.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.