Bu çalışmanın amacı Ankara Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi sosyal hizmet son sınıf öğrencilerinin eğitimleri ve mesleki yaşamları ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi ve Başkent Üniversitesindeki sosyal hizmet son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Basit rastgele örneklem yöntemi ile Ankara Üniversitesinden 61, Başkent Üniversitesinden 37 olmak üzere toplam 98 gönüllü öğrenciye ulaşılmıştır. Veriler iki bölümden oluşan soru formu kullanılarak toplanmıştır. Birinci bölümde sosyo demografik sorular yer alırken, ikinci bölümde araştırmacılar tarafından geliştirilen sosyal hizmet eğitimi ve mesleki beklentilere ilişkin sorular yer almaktadır. Veriler SPSS 16.0 programı ile frekans dağılımı (f), yüzdelik ve Ki-Kare (X2) teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına gore Ankara Üniversitesinde eğitim başladıktan sonar mesleğe ilişkin umut, heyecan ve beklentisi düşen öğrenci sayısı Başkent Üniversine göre daha fazladır. Ankara Üniversitesi öğrencilerinin %47.6’sı, Başkent Üniversitesi öğrencilerinin %59.4’ü bazı derslerin bölümle ilişkili olmadığını düşünmektedirler. Başkent Üniversitesi öğrencileri arasında öğretim elemanlarının alanında yetkin olduğunu düşünen öğrenci sayısı %78.4 iken, Ankara Üniversitesi öğrencileri arasında daha düşüktür (%26.2). Sosyal hizmetin Türkiye’de yeterince gelişmediğini düşünen öğrenci sayısı Ankara Üniversitesi öğrencilerine gore Başkent Üniversitesi öğrencileri arasında daha fazladır. Başkent Üniversitesi öğrencilerinin %54’ü, Ankara Üniversitesi öğrencilerinin %39.3’ü mezuniyet sonrasında kolay iş bulabileceklerini düşünmektedirler. Başkent Üniversitesi öğrencilerinin %89.2’si, Ankara Üniversitesi öğrencilerinin %67.2’si sosyal hizmetin geleceğin mesleği olduğu konusunda hemfikirdir.
The objective of this study is to determine the opinions of senior (4th year) social work students in Ankara University and Başkent University on their educational and professional lives. This research is a descriptive study. The population of this study is the senior (4th year) social work students in Ankara University and Başkent University. The sample is selected via simple random sampling and in total 98 students voluntarily participated in the study, 61 of them being from Ankara University and 37 from Başkent University. The data is collected with a questionnaire, which consists of two parts. The first part of the questionnaire has socio-demographic questions whereas the second part of the questionnaire includes questions about social work education and occupational expectations, which are developed by the researchers. The data is analysed with SPSS 16.0 statistical programme, and frequency distribution (f), percentages and Chi-Square test(X2) techniques are used. According to the analysis results, the percentage of Ankara University students, who stated that their excitement, hope and expectations have decreased after starting the programme is higher compared to Başkent University students.47.6 % of Ankara University students and 59.4 % of Başkent University students think that some courses are not relevant for their degree. The percentage of Başkent University students who think that academic staff at their university is competent is 78.4 % whereas this number is much lower for Ankara University students (26.2 %). The percentage of students who think that social work is underdeveloped in Turkey is higher among Başkent University students compared to Ankara University students. 54 % of Başkent University students and 39.3 % of Ankara University students think that they will easily find a job after graduation. The percentage of agreeing with the statement that social work is a future job is 89.2 % among Başkent University students and 67.2 % among Ankara University students.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.