Teacher Profession Teacher Profession Practice Pedagogical Formation Education Faculty National Education
Bu çalışma, Nevşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ve öğretmenlik uygulaması dersi ile bu ders kapsamında yürütülen öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla beşli likert tipi derecelemeye sahip üç farklı anket kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 126 öğrencinin 77’si kadınlardan, 49’u erkeklerden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu, öğretmenlik mesleğini yapmak istedikleri görülmüştür. Aynı zamanda öğretmenlik uygulaması dersini de, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini öğrenmek ve tecrübe kazanmak açısından yararlı buldukları gözlemlenmiştir. Öğretmenlik uygulamaları açısından görüşlerine bakıldığında ise, öğrencilerin yine çoğunluğunun, öğretmenlik uygulamasında uygulama öğretmenlerinin işbirliği yaptığını, ders sürecinde formasyon öğrencilerine yol gösterdiklerini ve destek olduklarını belirttikleri görülmüştür. Araştırmanın daha genel sonuçlara ulaşabilmesi için ise, değişik kesimlerin de görüşlerine başvurulması faydalı olacaktır.
Öğretmenlik Mesleği Öğretmenlik Uygulaması Pedagojik Formasyon Eğitim Fakültesi Milli Eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.