Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher candidate’s opinions, who are pedagogical formation students, toward teacher profession and practicing this profession

Yıl 2016, , 870 - 883, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279030

Öz

The purpose of this study is to clarify the student’s opinions, who are Nevsehir University, Faculty of Education, Pedagogical Formation Education Certificate Program students, toward teacher profession and practicing this profession and practices in the extent of the courses. In the research, 3 types of questionnaire with 5 likert type were used to specify student’s opinions. The population of the study consists of 77 women and 49 men and totally 126 students. In the result of the research, it was seen that pedagogical formation education student’s opinions are positive and students wanted to do this profession. And it was also observed that students found practicing about teacher profession positive and very beneficial. In the extent of teacher practicing, most of the students pointed out that the guidance teachers help the intern teacher students in the courses and also make with students with collaboration. In the research to reach the general results, it will be beneficial to analyze these problems in different perspectives.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. vd. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları, Trakya University Journal of Education, 4(1), 48-62.
  • Argon, T. ve Kösterelioğlu, M. A. (2010). Öğretmenlik mesleği ve okul deneyimi dersleri, Milli Eğitim, 2010 (186), 265-277.
  • Çelikten, M., Şanal, M. vd. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (19), 207-237.
  • Erarslan, L. ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Geniş, G. E. (2009), Müzik Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyon Derslerinden Ya-rarlanabilme Düzeylerine Yönelik Görüşleri: Gazi Üniversitesi Mezunlar Örneği. Gazi Üniversitesi, Ankara. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gökçe, E. ve Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinlikleri-ne ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71.
  • Gülşen, C. (2015). “Kuram ve uygulamada sınıf yönetimi (4 .Baskı)” kitabı C. GÜL-ŞEN (Ed).içinden “Önsöz” (s.viii-ix). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gülşen, C. ve Gökyer, N. (2015). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (4. Baskı). An-kara. Anı Yayıncılık.
  • Gülşen, C. ve Seyratlı, E. (2014). Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğ-retmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi-Journal of Research in Education and Teaching. 3 (3), 14-25.
  • Hergüner, G., Arslan, S. vd. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002/1 (11), 44-58.
  • Işık, A., Çiltaş, A. vd. (2010). Öğretmen Yetiştirme Ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2010/14 (1), 53-62.
  • İnal, K. (2011), Pedagojik Formasyon Sertifika Programı, Akademik Bülten. 9 (1). 17-24.
  • İzci, E. (1999), Orta Öğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmen-lik Bilgisi (Pedagojik Formasyon) Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İnce-lenmesi. İnönü Üniversitesi, Malatya. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kartal, T. ve Afacan, Ö. (2011). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen aday-larının mesleğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76–96.
  • Kavak, Y., Aydın, A. vd. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007): öğretmenin üniversitede yetiştirilmesinin değerlendirilmesi. Ankara. YÖK Yayını.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2014). “Öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esasları”. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_03/12121613_ kaynak_atanabilecegi_alan.pdf. (ET: 10.12.2015).
  • MEB. (2015-a). “MEB Mevzuat- Millî Eğitim Temel Kanunu” http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (ET:11. 11. 2015).
  • MEB. (2015-b). “Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğre-tim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge” http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html. (ET:01.12.2015).
  • Özkan, H.H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 29-48.
  • Özkan, M. ve Arslantaş, H. İ. (2013). Etkili Öğretmen Özellikleri Üzerine Sıralama Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergi-si, 15 (1), 311-330.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğren-cilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi, e-international journal of educational research, 4(2), 48-60.
  • Pedagoji, A. Ü. (2014). Anadolu Üniversitesi Eğitim fakültesi öğretmenlik uygula-ması kılavuzu. https://pedagoji.anadolu.edu.tr/sites/pedagoji.ana do-lu.edu.tr/files/files/BELGE-3-%C3%96%C4%9Fretmenlik%20Uygulamas %C4%B1%20K%C4%B1lavuzu.pdf (ET:01.12.2015).
  • Süral, S. ve Sarıtaş, E. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencile-rin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin incelenmesi, Mersin Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 62-75.
  • Taşdan, M., ve Tiryaki, E. (2008) Özel ve devlet ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması, Eğitim ve Bilim, 33(147), 54-70.
  • Uslu, M. (2013). Pedagojik formasyon öğrencilerinin kişilik özellikleri ve öğret-menlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Interna-tional Journal of Human Sciences, 10 (2), 233–245.
  • Uygun, S. (2006). Cumhuriyet döneminde ortaöğretime öğretmen yetiştirmenin tarihsel analizi. Orta öğretimde yeniden yapılandırma sempozyumu Bildirileri. Milli Eğitim Bakanlığı, 20-22 Aralık 2004, Ankara, s.596-602.
  • Ünal, L. I. (2011). “Türkiye’de öğretmen yetiştirme” kitabı içinden Songül Aynalı Kilimci (Ed). “Öğretmenliğe ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin ekonomi politik bir çözümleme” (s:4-24). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yalçın İ. E. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliklerine Yönelik Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 179-197.
  • Yıldızlar, M. (2011). “Türkiye’de öğretmen yetiştirme” kitabı Songül Aynalı Kilimci (Ed).içinden “Öğretmen eğitimine yön veren önemli yasalar” (s:88-116). An-kara: Pegem A Yayıncılık.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu). (2015-a). “Eğitim fakültelerinde uygulanacak yeni programlar hakkında açıklama” http://www.yok.gov.tr/documents/10279 /49665/aciklama_programlar/aa7bd091-9328-4df7-aafa-2b99edb6872f. (ET: 15.01.2015).
  • YÖK. (2015-b). “Öğretmen yetiştirme çalışma grubu” http://www.yok.gov.tr /documents/10279/49665/%C3%96%C4%9Fretmen+Yeti%C5%9Ftirme+%C3%87al%C4%B1%C5%9Fma+Grubu/4054fef9-ff c8-41a7-a909-ac8c5188de66. (ET:20.01.2015)
  • YÖK. (2015-c). “Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programları hakkında açıklama”. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/19836547/Pedagojik_ Formasyon_Egitimi_Sertifika_Programlari_Hakkinda_Aciklama.pdf. (ET:24. 11.2015).
  • YÖK. (2015-d). Yüksek Öğretim Kurulu öğretmenlik uygulamalarının değerlendi-rilmesi”. http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal _content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18591 (ET: 30.11.2015).

Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri

Yıl 2016, , 870 - 883, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279030

Öz

Bu çalışma, Nevşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ve öğretmenlik uygulaması dersi ile bu ders kapsamında yürütülen öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşlerini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla beşli likert tipi derecelemeye sahip üç farklı anket kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 126 öğrencinin 77’si kadınlardan, 49’u erkeklerden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu, öğretmenlik mesleğini yapmak istedikleri görülmüştür. Aynı zamanda öğretmenlik uygulaması dersini de, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini öğrenmek ve tecrübe kazanmak açısından yararlı buldukları gözlemlenmiştir. Öğretmenlik uygulamaları açısından görüşlerine bakıldığında ise, öğrencilerin yine çoğunluğunun, öğretmenlik uygulamasında uygulama öğretmenlerinin işbirliği yaptığını, ders sürecinde formasyon öğrencilerine yol gösterdiklerini ve destek olduklarını belirttikleri görülmüştür. Araştırmanın daha genel sonuçlara ulaşabilmesi için ise, değişik kesimlerin de görüşlerine başvurulması faydalı olacaktır.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. vd. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları, Trakya University Journal of Education, 4(1), 48-62.
  • Argon, T. ve Kösterelioğlu, M. A. (2010). Öğretmenlik mesleği ve okul deneyimi dersleri, Milli Eğitim, 2010 (186), 265-277.
  • Çelikten, M., Şanal, M. vd. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (19), 207-237.
  • Erarslan, L. ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 427-438.
  • Geniş, G. E. (2009), Müzik Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyon Derslerinden Ya-rarlanabilme Düzeylerine Yönelik Görüşleri: Gazi Üniversitesi Mezunlar Örneği. Gazi Üniversitesi, Ankara. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gökçe, E. ve Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinlikleri-ne ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 43-71.
  • Gülşen, C. (2015). “Kuram ve uygulamada sınıf yönetimi (4 .Baskı)” kitabı C. GÜL-ŞEN (Ed).içinden “Önsöz” (s.viii-ix). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gülşen, C. ve Gökyer, N. (2015). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (4. Baskı). An-kara. Anı Yayıncılık.
  • Gülşen, C. ve Seyratlı, E. (2014). Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğ-retmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi-Journal of Research in Education and Teaching. 3 (3), 14-25.
  • Hergüner, G., Arslan, S. vd. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri. Pamukkale Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002/1 (11), 44-58.
  • Işık, A., Çiltaş, A. vd. (2010). Öğretmen Yetiştirme Ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2010/14 (1), 53-62.
  • İnal, K. (2011), Pedagojik Formasyon Sertifika Programı, Akademik Bülten. 9 (1). 17-24.
  • İzci, E. (1999), Orta Öğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmen-lik Bilgisi (Pedagojik Formasyon) Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İnce-lenmesi. İnönü Üniversitesi, Malatya. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kartal, T. ve Afacan, Ö. (2011). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen aday-larının mesleğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76–96.
  • Kavak, Y., Aydın, A. vd. (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri (1982-2007): öğretmenin üniversitede yetiştirilmesinin değerlendirilmesi. Ankara. YÖK Yayını.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2014). “Öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esasları”. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_03/12121613_ kaynak_atanabilecegi_alan.pdf. (ET: 10.12.2015).
  • MEB. (2015-a). “MEB Mevzuat- Millî Eğitim Temel Kanunu” http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html (ET:11. 11. 2015).
  • MEB. (2015-b). “Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğre-tim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge” http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html. (ET:01.12.2015).
  • Özkan, H.H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (SDÜ Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 29-48.
  • Özkan, M. ve Arslantaş, H. İ. (2013). Etkili Öğretmen Özellikleri Üzerine Sıralama Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergi-si, 15 (1), 311-330.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğren-cilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi, e-international journal of educational research, 4(2), 48-60.
  • Pedagoji, A. Ü. (2014). Anadolu Üniversitesi Eğitim fakültesi öğretmenlik uygula-ması kılavuzu. https://pedagoji.anadolu.edu.tr/sites/pedagoji.ana do-lu.edu.tr/files/files/BELGE-3-%C3%96%C4%9Fretmenlik%20Uygulamas %C4%B1%20K%C4%B1lavuzu.pdf (ET:01.12.2015).
  • Süral, S. ve Sarıtaş, E. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencile-rin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin incelenmesi, Mersin Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 62-75.
  • Taşdan, M., ve Tiryaki, E. (2008) Özel ve devlet ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması, Eğitim ve Bilim, 33(147), 54-70.
  • Uslu, M. (2013). Pedagojik formasyon öğrencilerinin kişilik özellikleri ve öğret-menlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Interna-tional Journal of Human Sciences, 10 (2), 233–245.
  • Uygun, S. (2006). Cumhuriyet döneminde ortaöğretime öğretmen yetiştirmenin tarihsel analizi. Orta öğretimde yeniden yapılandırma sempozyumu Bildirileri. Milli Eğitim Bakanlığı, 20-22 Aralık 2004, Ankara, s.596-602.
  • Ünal, L. I. (2011). “Türkiye’de öğretmen yetiştirme” kitabı içinden Songül Aynalı Kilimci (Ed). “Öğretmenliğe ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin ekonomi politik bir çözümleme” (s:4-24). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yalçın İ. E. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterliklerine Yönelik Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 179-197.
  • Yıldızlar, M. (2011). “Türkiye’de öğretmen yetiştirme” kitabı Songül Aynalı Kilimci (Ed).içinden “Öğretmen eğitimine yön veren önemli yasalar” (s:88-116). An-kara: Pegem A Yayıncılık.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu). (2015-a). “Eğitim fakültelerinde uygulanacak yeni programlar hakkında açıklama” http://www.yok.gov.tr/documents/10279 /49665/aciklama_programlar/aa7bd091-9328-4df7-aafa-2b99edb6872f. (ET: 15.01.2015).
  • YÖK. (2015-b). “Öğretmen yetiştirme çalışma grubu” http://www.yok.gov.tr /documents/10279/49665/%C3%96%C4%9Fretmen+Yeti%C5%9Ftirme+%C3%87al%C4%B1%C5%9Fma+Grubu/4054fef9-ff c8-41a7-a909-ac8c5188de66. (ET:20.01.2015)
  • YÖK. (2015-c). “Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programları hakkında açıklama”. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/19836547/Pedagojik_ Formasyon_Egitimi_Sertifika_Programlari_Hakkinda_Aciklama.pdf. (ET:24. 11.2015).
  • YÖK. (2015-d). Yüksek Öğretim Kurulu öğretmenlik uygulamalarının değerlendi-rilmesi”. http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal _content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18591 (ET: 30.11.2015).
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celal Gülşen

Hicran Çetin Gündüz

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Gülşen, C., & Gündüz, H. Ç. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(3), 870-883. https://doi.org/10.24289/ijsser.279030
AMA Gülşen C, Gündüz HÇ. Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2016;2(3):870-883. doi:10.24289/ijsser.279030
Chicago Gülşen, Celal, ve Hicran Çetin Gündüz. “Pedagojik Formasyon eğitimi Alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği Ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 3 (Nisan 2016): 870-83. https://doi.org/10.24289/ijsser.279030.
EndNote Gülşen C, Gündüz HÇ (01 Nisan 2016) Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 3 870–883.
IEEE C. Gülşen ve H. Ç. Gündüz, “Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, ss. 870–883, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279030.
ISNAD Gülşen, Celal - Gündüz, Hicran Çetin. “Pedagojik Formasyon eğitimi Alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği Ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (Nisan 2016), 870-883. https://doi.org/10.24289/ijsser.279030.
JAMA Gülşen C, Gündüz HÇ. Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:870–883.
MLA Gülşen, Celal ve Hicran Çetin Gündüz. “Pedagojik Formasyon eğitimi Alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği Ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 870-83, doi:10.24289/ijsser.279030.
Vancouver Gülşen C, Gündüz HÇ. Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(3):870-83.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.