Research Article
BibTex RIS Cite

Determination of level of 21st Century learner skills use of high school students

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 142 - 156, 01.04.2019
https://doi.org/10.24289/ijsser.505263

Abstract

The research within the
main purpose that to determine the level of 21st century learner skills use of
high school students who will be the employees of the 21st century in other words
will be the employees of the future is seen as important in terms of research and
application. The study was carried out by combining single survey model and causal
comparison research model within the framework of quantitative research approaches.
Students attending various high schools in Karaman city center were the participants
of the study. Descriptive statistics and one-way ANOVA were used to analyze the
data. According to research findings, high school students use 21st century learner
skills and its four sub-dimensions (cognitive skills, autonomous skills,
collaboration and flexibility, innovativeness skills), above mid-level. In addition
to this, it was observed that the use of 21st century learner skills of the students
differed significantly according to their grade levels and their training
goals.

References

  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale University Journal of Education, 40(2), 160-175.
  • Ananiadou, K. ve Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers: OECD Publishing. [http://www.oecd-ilibrary.org/education/21st-century-skills-and-competences-for-new-millennium-learners-in-oecd-countries_218525261154. Erişim tarihi: 11.11.2018].
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dünya Ekonomi Forumu (2016). [https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students/, Erişim tarihi: 18.10.2018].
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında Fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Gelen, İ. (2017). P21 - Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Göksün, D. A. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yüzyıl öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Göksün, D. A. & Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yüzyıl öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., Kuzu, A. (2013). Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4): 436-455.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (20. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB, EARGED (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. baskı). Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Partnership for 21st Century Skills (2007). [http://www.p21.org/about-us/p21-framework, Erişim tarihi: 20.11.2018].
  • Pedro, F. (2006). The new millennium learners: Challenging our views on ICT and learning. [http://www.oecd.org/edu/ceri/38358359.pdf. Erişim tarihi: 10.11.2018].
  • Sayın, Z. & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3-5 Şubat 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sing, R. R. (1991). Education for the twenty first century: Asia-Pacific perspectives. UNESCO Principal Regional Office for Asia and the Pacific. Bangkok. [http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000919/091965E.pdf, Erişim tarihi: 19.12.2018].
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TÜSİAD. (1999). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. İstanbul: Lebib Yalkın Yayımları. [http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/meslekiegitim.pdf. Erişim tarihi: 30.10.2018].
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. USA: Basic Books.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yaman, İ. (2016). 21st century skills for English as a foreign language (Efl) learners and teachers. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi, 12-13 Nisan, İstanbul. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, 184-192.

Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 142 - 156, 01.04.2019
https://doi.org/10.24289/ijsser.505263

Abstract

Bu çalışmanın temel
amacı birer 21. yüzyıl öğreneni ve aynı zamanda geleceğin, bir başka ifade ile
21. yüzyılın çalışanları olacak öğrencilerimizin 21. yüzyıl öğrenen becerileri
kullanım düzeylerinin ve bu düzeylerin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp
farklılaşmadığının belirlenmesidir. Bu çalışma, nicel araştırma yaklaşımları
çerçevesinde tekil tarama ve nedensel karşılaştırma araştırmasının birlikte işe
koşulmasıyla gerçekleştirilmiştir. Karaman il merkezinde bulunan çeşitli
liselerde öğrenim görmekte olan öğrenciler, araştırmanın katılımcıları
olmuşlardır. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikler ve tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrenciler 21. yüzyıl
öğrenen becerilerini ve dört alt boyutuna (bilişsel beceriler, otonom
beceriler, iş birliği ve esneklik becerileri ve yenilikçilik becerileri)
ilişkin becerileri, orta düzeyin üzerinde kullanmaktadırlar. Bununla birlikte
öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanımlarının, sınıf düzeylerine ve
eğitim hedeflerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. 

References

  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale University Journal of Education, 40(2), 160-175.
  • Ananiadou, K. ve Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers: OECD Publishing. [http://www.oecd-ilibrary.org/education/21st-century-skills-and-competences-for-new-millennium-learners-in-oecd-countries_218525261154. Erişim tarihi: 11.11.2018].
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dünya Ekonomi Forumu (2016). [https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students/, Erişim tarihi: 18.10.2018].
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında Fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Gelen, İ. (2017). P21 - Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Göksün, D. A. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yüzyıl öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Göksün, D. A. & Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yüzyıl öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F., Kuzu, A. (2013). Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4): 436-455.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (20. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB, EARGED (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. baskı). Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Partnership for 21st Century Skills (2007). [http://www.p21.org/about-us/p21-framework, Erişim tarihi: 20.11.2018].
  • Pedro, F. (2006). The new millennium learners: Challenging our views on ICT and learning. [http://www.oecd.org/edu/ceri/38358359.pdf. Erişim tarihi: 10.11.2018].
  • Sayın, Z. & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3-5 Şubat 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sing, R. R. (1991). Education for the twenty first century: Asia-Pacific perspectives. UNESCO Principal Regional Office for Asia and the Pacific. Bangkok. [http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000919/091965E.pdf, Erişim tarihi: 19.12.2018].
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TÜSİAD. (1999). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. İstanbul: Lebib Yalkın Yayımları. [http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/meslekiegitim.pdf. Erişim tarihi: 30.10.2018].
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. USA: Basic Books.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yaman, İ. (2016). 21st century skills for English as a foreign language (Efl) learners and teachers. Uluslararası Yükseköğretimde Yeni Eğilimler Kongresi, 12-13 Nisan, İstanbul. İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınları, 184-192.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gülçin Zeybek 0000-0002-5509-5129

Publication Date April 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Zeybek, G. (2019). Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2), 142-156. https://doi.org/10.24289/ijsser.505263
AMA Zeybek G. Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. April 2019;5(2):142-156. doi:10.24289/ijsser.505263
Chicago Zeybek, Gülçin. “Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme Becerileri kullanım düzeylerinin Belirlenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 5, no. 2 (April 2019): 142-56. https://doi.org/10.24289/ijsser.505263.
EndNote Zeybek G (April 1, 2019) Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 5 2 142–156.
IEEE G. Zeybek, “Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 5, no. 2, pp. 142–156, 2019, doi: 10.24289/ijsser.505263.
ISNAD Zeybek, Gülçin. “Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme Becerileri kullanım düzeylerinin Belirlenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 5/2 (April 2019), 142-156. https://doi.org/10.24289/ijsser.505263.
JAMA Zeybek G. Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019;5:142–156.
MLA Zeybek, Gülçin. “Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme Becerileri kullanım düzeylerinin Belirlenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 5, no. 2, 2019, pp. 142-56, doi:10.24289/ijsser.505263.
Vancouver Zeybek G. Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019;5(2):142-56.

Cited By