Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin toprak kirliliği hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Niğde İli merkezde yer alan altı ilköğretim okulunda okuyan toplam 166 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu sınıf düzeyinin seçilmesinde yeni sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji programlarında çevre kirliliği, küresel sorunlar gibi kazanımların yedinci sınıfta öğrencilere verilmesi rol oynamıştır. Çalışmada öğrencilerden “Bana göre toprak kirliliği……” ifadesini açık uçlu olarak cevaplamaları istenmiştir. Öğrenci cevapları doğru düşünme, sınırlı düşünme ve yanlış düşünme şeklinde gruplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun toprak kirliliğine ait sınırlı (%65.7) ya da yanlış (%31.3) bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to investigate middle school students’ (grade 7) perceptions of soil pollution. A total of 166 seventh grade students from six schools in the city of Niğde, Turkey were participated to the study. In the study, it was asked students to answer and explain the question “soil pollution is……”. Students’ responses were classified as sound understanding, partial understanding and no understanding. Results indicate that only 3% of the students understood soil pollution as sound understanding, while 65.7% and 31.3 % of them had partial understanding and no understanding, respectively
Other ID | JA63CR52JE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |